Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Sitter å leser den ene tråden med hva man gjør i sjokk bl.a ringt feil instans.. Jeg husker ikke noen norske nødnummer, kan dere hjelpe meg litt? Til mitt forsvar har jeg bodd i utlandet i over ti år og kunnet numrene der...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 brann 110 politi 112 ambulanse 113 sier : barne pleie alltid, så husker jeg rekkefølgen
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 110 brannvesen 112 politi 113 ambulanse Men om du noen gang opplever noe og må ringe brannvesenet men ringen en av de andre har de mulighet til å sette deg over.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Kan anbefale deg å skaffe deg klistremerker med nødnumrene på, og klistre de på telefonen/speilet i gangen etc. For dumt å ringe feil.. Hvis du ringer 911 så kommer du antakelig til politiet likevel, men du kan jo tape noen verdifulle sekunder uansett. 02800 er nummeret til ditt lokale politikammer, uansett hvor du bor.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Phuuu takk!! Dette er jo egentlig barnelærdom, men jeg mener jeg leste noe styr om at de skulle endre numrene ( ja, dette er pinlig) .. Skal gå å skrive en STOR lapp over telefonen nå..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Du kommer ikke til politiet av å ringe 911............. det er faktisk de tre første sifrene i mitt tlf nr!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #11 Skrevet 24. juni 2010 911 er begynnelsen på mange tlf nr i norge... 113 er nødnummeret!
Gjest Skrevet 24. juni 2010 #12 Skrevet 24. juni 2010 Spiller ikke noen rolle hvilket du ringer, egentlig. De setter deg fort over til riktig nummer. Jeg fikk helt jernteppe første gang de ringte fra riksen, og ringte 112 istedetfor 113. De satt meg over med en gang Men klart, greit å kunne koble riktig nummer til riktig instans
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #13 Skrevet 24. juni 2010 1 1 0 brannvesen 1 1 2 politi 1 1 3 ambulanse 22 59 13 00 giftsentralen
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #14 Skrevet 24. juni 2010 Sønnen til en kollega av meg lærte meg en komplett idiotisk regle, som gjør det komplett umulig å glemme forskjellen på disse nødnumrene: En-en-null (110), brann i kull En-en to (112), skurk på do En-en-tre (113), vondt i kne
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #15 Skrevet 24. juni 2010 Hvis du ikke er spretten, ring 113 Hvis du blir utsatt for vold, ring 112 Hvis bilen din fatter i, ring 110
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #16 Skrevet 24. juni 2010 Dette var faktisk ikke et godt tips for å huske, for man bør ikke si "hundre og tretten", men en-en-tre for da blir det lettere for barn å huske. De har som regel problemer med å forhold seg til så høye sifre.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #17 Skrevet 24. juni 2010 911 er også i bruk i Norge. Da kommer du til 112-sentralen.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #18 Skrevet 24. juni 2010 Ja man kommer faktisk til et av nødnr om du ringer 911. Var noen som ringte det på en fest for å sjekke å da kom han igjennom. Mannen som svarte var ikke klar over det engang..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #19 Skrevet 24. juni 2010 Jeg pleier å huske at 113 er ambulanse for det står på alle sykebilene. Så har jeg lært meg at politi ikke er politi men politolv, altså at politiet er 112. Og da gjenstår jo brannvesenet med 110.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #20 Skrevet 24. juni 2010 21:47: Ja, enig med deg Det gjelder ikke bare barn heller, men vanlige voksne som er i akutte situasjoner med høyt stress-nivå. Faren er da at folk tenker 100 og 13 og demed ringer det slik. En veldig god regel å si tallene slik de ringes, altså 1-1-3 osv Hilsen 21:51
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #21 Skrevet 24. juni 2010 Haha.. jeg tenker også at det ikke er poliTI liksom, men at det er brann
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #23 Skrevet 24. juni 2010 Her MÅ jeg si noe. Selv om det sikkert er flest med småbarn her, men til dere med litt eldre barn, og til dere andre når barna deres blir eldre. IKKE SI 113 (HUDNREOGTRETTETN) MEN 1-1-3, SOM I EN- EN- TRE!! Hvis ikke kan det hende at de taster 10013 hvis de en gang skulle komme i den situasjonen, som i hundre - tretten.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #24 Skrevet 24. juni 2010 nope ringte 911 akkurat ingenting skjedde.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #25 Skrevet 24. juni 2010 Det er sagt, 00:50, men fint at du repeterer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå