Gå til innhold

Veldig sent ute, men; Barnehagesøking!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om noen kjapt kan briefe meg på barnehagesøking. Vi har plutselig kommet frem til at vi kunne trengt en plass fra september. Er det urealistisk? Hvor og hvordan søker jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min kommune søker man i februar og får svar i mai. Plassen er ledig fra august. I min kommune er det nå fullt og dem som ønsker plass må sette seg eg på liste og håpe noen trekker seg. Jeg st er nå på en slik liste i 1år, men ingen takk seg. Nå står jeg på liste i håp om å komme inn i en annen bhg som er nærmere vår bolig.

Før kunne man ta snarveier ved private bhg, men det er nå kommet en ny lov om forbud om dette.

Skrevet

Man søker på barnehagewb eller kommunesidene. Flere kommuner har ikke søknader ute - rett og slett fordi de ikke har plasser.

Skrevet

Du er utenom hovedopptak og rettigheter, men det kan jo være at det er en plass. Det er bare å søke. Du skal få svar om ståa ifht venteliste osv.

Det går selvsagt også an å ringe "barnehagekontoret" i kommunen å sjekke. Det er antagelig viktig å søke fort.

De fleste kommuner har egne søknadsskjemaer - en del også på nett. Kommunens hjemmeside er derfor et godt sted å begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...