Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Den 9.juni veide hun 5650 gram (hun ble da veid med bleie og body, så hun veide altså ca 5500+ gram uten bleie/body) Hun var da ganske nøyaktig 3 mnd gammel. Den 20.juni veide hun 5400 gram og idag veide hun 5360 gram (begge siste gangene var hun helt naken da hun ble veid). Årsaken til at vi holder øye med vekta hennes er fordi hun var ganske lett på kontrollen den 9.juni, så vi ville passe på at hun ikke går opp mindre i vekt enn hun "bør" .. men nå har ikke vekten bare gått lite opp - den har jo gått ned!!! Hva bør vi gjøre med dette?? :-(
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Ja, jeg tenkte å snakke med dem imorgen og høre. Men er det noen som har opplevd noe lignende? Hun veide jo ikke så mye første gang (9.juni) at hun har noe særlig å gå på akkurat... men det er kanskje vanlig likevel at vekten varierer litt fra uke til uke, selv om de er så unge og såpass små?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=626233&p=7839593&viewfull=1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Takk for svarene. Vi får visst sjekke ut dette og finne ut om det er noe som helst som ikke er som det skal. Jeg sjekket nettopp på percentilskjema, og på skjemaet for vekt/høyde ligger hun under hele skjemaet..... Hun ligger såvidt innenfor på vekta ift alder, men veldig høyt oppe på lengde ift alder, så selv om vekta er innenfor det "akseptable", så er hun for lang til at vekta likevel er innen normalen. Liker ikke dette.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Fordi det ikke er noe som indikerer at hun trenger mer mat; hun sover lenge om natta, hun er i kjempegodt humør og allmentilstanden hennes er bare bra. Huden/fargen hennes er fin og hun har bollekinn og bittesmå valker øverst på lårene. Det har ikke falt meg inn overhodet at hun får i seg for lite mat- før vi den 9.juni, på 3mnd kontrollen, så at vekta hennes var ganske lav. Og først nå når vi da har sjekket ut vekta i ettertid, har jeg begynt å bli bekymret.. men fremdeles virker alt annet helt fint. Hun burde vel ha skreket eller sovet dårlig e.l. om hun ikke fikk i seg nok?? HI
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Ok viss allmenntilstanden er bra hadde jeg ikke vert bekymret, men ha kontakt med hs og følg med vekta
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #9 Skrevet 24. juni 2010 Vi får kontakte helsestasjonen ja, og høre hva de tenker. Takker for alle svar HI
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #10 Skrevet 24. juni 2010 Æh. Når vekta går ned er vel det en ganske sterk indikasjon på at hun trenger mer mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå