Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Nå er hun her, og kjeder seg jo halvt ihjel. Så hun må ha noe å gjøre, må vite. Yndlingssysselen er visstnok klesvask, men jeg sier hver eneste gang at hun ikke trenger å vaske klær! Hun må gjerne få brette og stryke, men IKKE ROT I TRUSENE MINE! Ikke har jeg tenkt å sortere ut undertøyet for å please henne heller, for det blir vel ikke riktig?? Igår satt hun på 2 maskiner etter at jeg sa fra at hun ikke skulle gjøre det. Idag har hun masa om at hun kan vaske, fordi det var jo så mye skittentøy (skift fra igår, ikke mer enn det) Samboeren er jo på jobb, og ser jo ikke alt det her, men han mener det ikke er noe mer å få gjort... Nå sier hun "Skal jeg sette på en vask?" Jeg svarer med å takke for tilbudet, men det trenger hun ikke... "Nei, trenger og trenger, men jeg kan gjøre det": Prøver igjen og sier at jeg kan ordne det etterpå.... og hvor er hun nå? Joda, i kjelleren og vasker klær. Hva skal jeg gjøre da?? Hindre henne fysisk?? Og en annen ting, hu maser om de samme tinga hele tida...gubben mener jeg må lukke øra, men det er jo passe frekt å unngå spørsmål da? Jeg kan jo ikke bare sitte her å holde kjeft når hu spør om noe???
LivetErEnLek Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Hvis det er undertøyet ditt du ikke vil at hun skal komme borti, hadde jeg helt greit sortert det ut, hadde ikke kostet meg en kalori. Hun gjør det helt sikkert for å være til hjelp. Hvilke sprøsmål er det hun stiller som du ikke vil svare på da?
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Svar med klar tale, Nei Takk, jeg vasker klærne selv! Jeg er også slik, både mamma og s.mor lurer på om å vaske klær, eller vaske osv, når jeg svarte på samme måte som deg, gjorde de det uansett, er jo greit å hjelpe til da, du har så mye å gjøre.......... Når jeg etter hvert begynte å svare i store bokstaver tok de hintet. Men fikk noen stikkpiller innemellom ennå, jeg vil jo bare hjelpe til da.... Jada, men for meg så blir det dobbelt arbeid ettter dere, så jeg klarer selv. :-)
~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Skjønner ikke problemet med å la henne vaske klærene jeg da. Hun gjør det jo kun for å hjelpe deg.
BlåBlå Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Noen er bare sånn. Ikke noe å få gjort med, og heller ikke noe å lage bråk for. Jeg har ikke noe prob med at andre vasker trusene mine, men om dette er et problem for deg - så kan du jo bare samle dem opp på soverommet f eks ? Det blir vel ikke sååå stor haug ? Min svigermor klarer ikke sitte i ro heller, og blir veldig glad for å få "lov" å gjøre noe nyttig. Når hun er her, så vaskes det, lages mat og brettes tøy. Jeg har blitt vant til det, og synes det er helt greit.
It's all about me Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Jeg liker best å vaske tøyet til meg og ungene selv uansett om det er truser med eller ikke. Så når slike situasjoner blir aktuelt sier jeg bare at "Klesvask er den eneste jobben jeg ikke har noe imot, så den tar jeg helst selv".
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Det er ikke det at jeg ikke vil svare henne på ting, men hun maser og spør om det samme hele tida. Gjerne 10-15 ganger iløpet av en dag. Også forteller hun det samme om igjen og om igjen...eller snakker om ungene, det samme hele dagen. Det handler ikke om at hun absolutt ikke skal få lov å vaske, eller at jeg ikke kan sortere ut undertøyet, men for meg handler det om at jeg ønsker at hun skal respektere meg på samme måte som jeg prøver å respektere henne. Og pga den reseptekten snakker jeg ikke til henne når hun er sånn..... jeg må vel få noen år på meg til å innse at det bare er sånn. Datteren hennes er forøvrig helt enig med meg, så det er ikke bare jeg som er vrang...
Odine! Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Kan du finne noe annet hun kan gjøre? "Jeg trenger virkelig hjelp til å....." (Kommer ikke på noe) Ellers må du rett og slett si at du vil ta trusene dine selv. Jeg vasker aldri klærne (særlig ikke trusene) når vi er hos svigers, for der bretter svigerfar alt tøyet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå