Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 da vi ikke har fått bhg plass før nå til høsten, da er ungene 3år og 3mnd. har jeg gått hjemme med kontantstøtte.men den hjelper jo desverre ikke på fødselspenger. idiotisk spø du meg, har jo liksom vært lønna mi. men var ikke det det skulle handle om mann som jobber hele dagen og lite barnevakt, så kun helg jeg kan jobbe.men hvor mye må jeg tjene for å slippe engangsstønad? kan de ta snitt fra 3siste årene?kommer bedre ut da.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Jeg sendte inn ligninga fra de 3 siste årene og så regnet de gjennomsnitt ut fra det så regner med at du kan gjøre det samme :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Mener du at du er gravid igjen? Og nå skal jobbe deg opp foreldrepenger til unge nr.3? Du får utbetalinger ut fra hva du har tjent opp til 6G. Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Tjener du kun 1/2 G lønner det seg å heller velge engangsstønaden for den er skattefri og det er ikke foreldrepengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå