Gå til innhold

Flere som ikke skal på ultralyd før den ordinære i uke 18,19?


Dette er lykken på jord!

Anbefalte innlegg

Synes alle er innom tidlige ultalyder her jeg.... nesten så jeg blir litt misunnelig.

Samtidig tenker jeg at det er jo ingen grunn for at JEG skal gjøre det, bare fordi alle andre gjør det.

Så da får jeg smøre meg med tålmodighet og følge det ordinære programmet.

 

Flere med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter til ordinær UL jeg også..=) men denne tida synes jeg kunne gått en del fortere... ah... den går såååå sakte... :(

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle klare å vente til ordinær UL, men både pappa'n og jeg vil på privat visning fordi jeg fikk time så sent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vente til ordinær UL. Har et barn fra før, og klarer å slappe greit av i dette svangerskapet. Så ingen behov for flere UL her nei.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke privat ul i min by, men det gjør ikke så mye heller. Venter gjerne til august jeg. Tror nesten man blir mer utolmodig etter man har sett småttingen. Uansett synes jeg faktisk tida går fort nok. Vi har mye å styre med, og med kvalmen min håper jeg heller på å få tid nok til alle tingene. Vi småpusler med å flytte kontor og pusse opp barnerom og sånn, så før man vet ordet av det er ultralyden her, og forhåpentligvis ser man da kjønnet også. Er slettes ikke i tvil om noe, selv om det er vår første. Alt er som det skal og ting skjer i det tempoet det skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er som det skal her også så får ingen tdlig ultralyd. Har ikke fått time til ordinær UL enda, så spent på når det blir :) Gleder meg ihvertfall til å se at det virkelig er noe der inne. -selv om jeg ikke er i tvil :)

Uke 13 på onsdag.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikkje vært på første legebesøket engang, men e mitt andre barn så kjenne ingen stress i forhold tell graviditeten. Det eneste æ e veldi nysgjerri på e termin, førr æ huske ikkje siste mens :P Så burde kanskje tadd en tidlig UL førr å sjekke det ut, men regne me vi bare vente tell den ordinære (hvis vi klare å beregne sånn ca når den ska være, hehe), ser egentli ingen grunn tell nåkka anna, æ heller =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på Ul uke 18, og klarer knapt å vente.Er jo over en mnd til!

Føler selv at alt går bra her, magen vokser og disse gravid symptomene er her enda.. Men har tenkt tanken å gå på privat,men er jo greit å spare de pengen til man trenger dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å vente, skjønner ikke helt hvorfor "alle" vil avgårde på UL før de trenger det. Men alle er vi forskjellige, og takk og lov for det. Så jeg velger å nyte sommeren, og tar UL i august som planlagt i henhold til standard prosedyre... :-)

 

God sommer til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter til ordinær UL i august jeg og.

Har ikke veldig hast, men gleder meg selvsagt til å se med egne øyne hva som befinner seg inni der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god grunn til å velge tidlig ultralyd for meg er at jeg vil få målt nakkefolden hos fosteret samt sjekket at ryggraden ser hel ut. Dette må gjøres mellom uke 10 og 11 - og formålet for meg er at jeg selv vil kunne avgjøre om jeg skal eller ikke skal beholde fosteret dersom det viser seg at noe er galt - før abortgrensen i uke 12 er nådd. Den ordinære ultralyden i uke 18 kommer 6 uker for sent til det.

Men utover dette har jeg egentlig ingen hast med å ile på ultralyd - det er ikke så fryktelig mye å se så tidlig, annet enn det jeg nevnte over. Lykke til med de kommende ultralydene - det er like kjekt hver gang å "se" den nye verdensborgeren for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå gravid i uke 13.+ og har ikke vært på tidlig UL, var ikke det til første mann heller og det går helt fint å vente... Har faktisk ikke fått time til UL ennå og har bare akkurat vært til første legetime.....har liksom ikke så veldig hast, selvom det er en fantastisk opplevelse å se fosteret første gang, men den opplevelsen er like stor om det er i uke 18. eller før...

Nyter bare dagerne jeg:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

såvidt jeg kan se i kalenderen er jeg satt opp på UL først i godt inn i uke 21.. leeenge å vente altså- fyttegrisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var på ul i uke 5 og i uke 8 pga endometriose og pga at jeg var nyoperert.

Men har ikke vært på noe siden det. Skal på ordinær ul på tirsdag og da er jeg 18+5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...