Gå til innhold

Sikring av barn under transport.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker jo som de aller aller fleste (heldigvis) er veldig opptatt av sikkerhet i bil. Barna har barneseter for riktig vekt, gjerne bakovervendt, for DET er jo det eneste trygge!

Hva med å ha med barn på buss, tog, trikk osv? Har dere da med dere bilsete til barnet? Selv føler jeg meg mye tryggere bak rattet selv, enn i en buss. Her vi bor kjører bussene utrolig fort og selv har jeg sittet i buss og krasjet to ganger.

Hva er verst?

1.Ta bussen med ungen på fanget.

2. Ha ungen på fanget i bilen.

Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig verst å ha ungen på fanget i bilen fordi busser er veldig mye tryggere kjøretøy.

Skrevet

Hvorfor er busser så mye tryggere??

Skrevet

Hjelpes, for et null-intelligens nivå...

FORDI bussen er DIGER !! Forsåvidt enkel fysikk... Dersom bussen kræsjer i noe, så er den så stor og tung at den "måker vei" for seg selv..

Å sitte fremst i bussen med småbarn er ikke noe sjakktrekk, og mange stder er det heller ikke lov. Sitter man lenger bak, blir man mest sannsynlig slengt inn i setet foran.

Og JODA, man kan bli alvorlig skadet i bussulykker, men generelt er det tryggere å være usikret i buss enn i bil.

(generelt = vanligvis, oftest)

Skrevet

jeg tenker det er like ille.... og tenker at alle busser burde hatt innmonterte seter slik at alle barn kunne bli med på buss

jeg syns ikke dette er ett null-innlegg, men ett innlegg som får oss mammaer til å reflektere litt over disse ting.

Skrevet

Bor i by, og her er alle busser utstyrt med sele. Ungene sitter da med sele på i bussen.

I bil sikres de i egent sete.

Skrevet

Nå er faktisk buss det fremkomsmiddelet i verden som er tryggest. (Tryggere enn å gå!)

Sjansen for å bli skadet i et busskrasj er minimal. Nei, mindre enn minimal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...