Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Jeg er no gravid, og har termin om noen dager! Jeg har allerede begynt å tenke på prevansjonsmiddel, for jeg brukte ikke det etter førstemann.. Noe i pilleform er umulig for meg å bruke.. Jeg klarte det i min ungdom, men ikke etter jeg er blitt eldre.. Prøvde en gang etter fødselen med pillen, så plutselig hadde jeg glemt den i noen dager, og jeg hadde faen mensen i nesten 4 uker! Never Agein! No her jeg lyst å prøve meg på p-sprøyten, men leste at man kan få beiskjørhet av den :S jeg har veldig kraftig og sterk beinbyggning i kroppen min, hvisdan vil den da påvirke meg? Noen som anbefaler noe annet? Tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 vet ikke noe om p-sprøyten. men viss du tåler hormonspiral, så vil jeg anbefale den.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Hvofor ikke spiral! Da trenger du ikke å tenke noe mer på det. Varer jo i fem år, men kan fjernes før om du ønsker flere barn. Selv vurderer jeg spiral, eller å kutte strengen på mannen... Noen som har erfaring med den siste der?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Jeg bruke Ladycomp (eggløsningsmåler). Siden EL kommer før mensen må man da i så fall bruke kondom frem til menssyklusen er i gang igjen. Men dette er hormonfritt og veldig enkelt (måler bare tempen under tunga hver morgen- den samler på dine data og ser etter hvert syklusen din og prognosene). like sikkert som piller om man følger lysene slavisk. De første syklusene vil man få mye rødt lys, men så mer og mer grønt jo lengre man har målt. Brukt den i 9 år og er godt fornøyd, selv om det er litt kjipt m kondom i de røde fasene se www.buenaventura.no
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Dette lurer jeg også på. Gravid med førstemann nå, og lurer på hva jeg skal velge. P-stav, noen med erfaringer? Piller bare glemmer jeg, tok p-sprøyte for to år siden, da gikk jeg opp 15kg på de tre månedene den virket, ALDRI mer!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Vil absolutt IKKE ha spiral! Grøsser av tanken! Min mor hadde en forferdelig opplevelse med den!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Etter første bruket æ p-sprøyta i over 2 år. Fikk litt bivirkninge, kveldstrøtt som ikke va så veldig farlig, + andre ting som påvirka sexlysten... Bynte da på p-pilla, det funka ikke, da blei æ gravid, glemte å ta dæm nån daga og plutselig va nr 2 på tur. Etter nr 2 va født så fant æ ut at æ sku bruke p-staven og e kjempe fornøyd. Ingen bivirkninge, alt fryd og gammen. Anbefalle den på det sterkeste. Man kan velle om man vil ha en før 3 eller 5 år. Æ har den før 3 år og den skal skiftes t høsten. Gikk og grua mæ t og sette den inn men kjente ingen ting. Fikk lokalbedøvelse, og det tok under 5 min så va æ ferdig. Æ anbefale p-stav på det varmaste:) Det ska æ bruke mens vi planlegg katti vi ska ha den siste ungen vårres. Før da den e kommen, så ska gubben kappe strengan....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå