Gå til innhold

Et spm ang samvær. håper på svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. Har et barn på 1,5 år. Hvordan blir det med samvær nå barnet er såpass liten og far ønsker å flytte til sin hjemkommune? Ca 100 mil unna. Bør ikke jeg da ta flyet ned med henne, for at hun skal få se faren sin? Bør jeg være der under den perioden de skal ha samvær? Kanskje litt lettere at hun er der alene med pappa'n om ett eller to år når hun er 2 og 3 år, men synes jo hun er så liten enda, og trenger kanskje mamma'n sin. Eller, hva mener dere? Både pappa og besteforeldrene hennes er kjempeflinke med henne, er ikke det det står på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes hun er gammel nok til å være der alene en langhelg så lenge hun føler seg trygg hos ham, men lenge til hun er gammel nok til å reise alene synes jeg så noen bør vel følge henne på reisen...

Skrevet

Far kan komme og besøke henne; det er han som velger å flytte. Og du kan reise med henne til far. Er hun vant til pappaen sin? kjenner hun ham? har hun bodd sammen med ham? Kan han leggerutiner og sånt? det er helst da tilknytningsbehovene melder seg og barnet lengter etter en person hun er trygg på. Det er i barnets interesse at dere samarbeider.

Skrevet

Takker for svar :) Ja hun er vant til pappa. Han hadde henne hver dag på dagtid fra hun var 8-15 mnd gammel. Og har hatt henne en del på kveldstid også ( Vi har jobbet hver våre skift en lang periode) Hun er trygg på han, men jeg merker at det er meg hun er mest knyttet til uansett. En langhelg hadde jo gått bra selvfølgelig.. Er bare at det er så himla langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...