Gå til innhold

Små barn og samvær med pappa som bor langt borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som er anbefalt samvær mellom en pappa og et barn på 2,5 år? Pappaen bor langt unna (timer med fly) og barnet har lite kjenskap til sin pappa pga diverse årsaker (hovedsaklig avstand). Noen som kan anbefale en samværsavtale og når man eventuelt trapper opp og til hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste ikke alene med fly før jeg var 20...

Skrevet

Far kommer til dere, du reiser med barnet til han. Dere sammarbeider og finner tidspunkt når dere kan, ordner etter rimelige flybilletter og billig opphold om dere har nye partnere og ikke kan bo hos hverandre. Viktig p ha nedtelling på dager til neste samvær etc. Gjerne stor kalender dere kan krysse av på, for å synliggjøre hvor mange dager igjen til neste gang.

Skrevet

Vel, far må vel reise til dere og dere deler på utgiftene. Kjedelig situasjon altså...

Skrevet

Takk for innspill. Ser at spørsmålet nok var litt for upresist. Det jeg lurte mest på er hvor ofte det er anbefalt at man drar og hvor lenge besøket varer (hva som er best for barnet). Ser for meg at det kan bli litt komplisert for barnet å bli trygg på pappaen om besøkene er for korte, men begge er jo i jobb så det er vanskelig å gjøre mye med det. Pappaen ønsker jo etterhvert å ha barnet alene uten mamma tilstedet og da må jo barnet være trygg på pappaen. Noen som vet hvordan dette best løses?

Skrevet

Du må snakke om pappaen som han er den naturligste del av livet, snakke om forgie besøk og snakke om neste besøk. Litt går det inn!

Har en på samme alder selv, og de forstår litt.

Vil nok se for meg at det minst går 3 år før barnet reiser alene, gjerne også 5. Men forsøk å skape trygghet i at barnet skal se pappa igjen, for pappa er del av familien. Mengde samvær er vanskelig å gjøre noe med, men en må bare gjøre det ebste utav det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...