Gå til innhold

HJELP!!! Jeg skal fly med baby ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fare for å høre vel dramatisk ut...

Vel, jeg tenker å kanskje reise å besøke litt slekt i Oslo til helgen og må da reise med fly fra Bodø-Gardermoen med min 8.5 mnd gammel jente.

Hvordan er det med å sende barnevogn i bagasje. Jeg har ikke prampack og vet ikke om jeg får lånt. Hva er oddsen for å få ødelagt barnevogn? og hva koster det å sende barnevogn?

Hvordan er spedbarn sikret i fly?

Det var vel egentlig bare det jeg lurte på ;) Jeg kan sikkert finne info på flyselskapenes side, men som oftes finner jeg fortere ut av ting her inne :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjørt fly mange ganger, og det siste året med tvillinger:)

Jeg har fått ødelagt vogn en gang, og flyr 5-6 ganger i året. Det er gratis å sende, men er dette første barnet ditt og dere planlegger flere er kanskje prampack en god inverstering. Jeg har ikke, men det er ikke dumt.

De sikrer barnet med en sele du trer inn i din, så de sitter på fanget. Du får ikke bruke bæresele osv. Du får egen redningsvest til barnet, en slags kjole, som de viser deg.

Ha snor i smokken og bæretøy på flyplassen, er mitt råd. Gråter babyen når flyet letter er det helt greit, da utligner de trykket. Ellers er det mange som gir tutt eller ammer.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Det er det jeg kvier meg for, da min unge verken ammes eller tar smokk. Ikke tar hun flaske på dagtid heller.... så får håpe at hun er uthvilt til flyturen begynner, så vi slipper ramaskrik ;)

Skrevet

Et forebyggende råd ifht skrik er nesespray.

Du får sånne transportposer til vogna. Det har fungert fint for oss og har ikke fått ødelagt vogna.

(PS! vogna går utenom når det gjelder vekt på bagasje så man kan pakke andre ting i den også)

Anbefaler sterkt å ha med noe bæretøy så du slipper å måtte bruke armene til det på flyplassen. På gardermoen er det laaaangt å bære ofte.

Skrevet

Du kan gi ander ting å spise på også, babykjeks hadde vi med. Noen tar med sånn fruktnett som babyen kan tygge/sutte på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...