Gå til innhold

Er dette normalt (seksukersundersøkelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså underlivsundersøkelse hos legen etter fødsel.

Er det normal at legen stikker en finger inn, og ber deg knipe for at han skal sjekke muskelaturen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja!! og det heter forresten sex...;)

Skrevet

Det er vel normalt å sjekke muskulaturen når man først har GU på 6 ukerskontrollen. Det er dog ikke normalt(rutine) med GU på den kontrollen lenger, om det ikke er særskilt grunn for det da selvsagt.

Skrevet

Var venninnen min som opplevde dette i dag. Hun syns det var litt rart. Hun måtte ikke det forrige gang, og jeg har heller måttet gjort dette etter mine to

hi

Skrevet

Haha tenk for en jobb. Da ville jeg ihvertfall ikke ha jobba i min egen kommune. haha

Skrevet

Noen leger gjør vel det enda,men som noen skriver her,er ikke så mange som gjør det lengre.

Jeg hadde ikke gu etter min første,men etter andremann,så ville hun ta det på meg,for hun pleide å gjøre det..

Hadde ikke samme fastlege,for flyttet etter att førstemann kom..

Skrevet

Nei det er ikke vanlig prosedyre. Faktisk har de gått bort i fra gyn.undersøkelser etter 6-ukerskontroll dersom man ikke selv føler man trenger en eller har problemer med underlivet i form av sting ol. Fikk i allefall jeg beskjed om av min fastlege etter fødsel med nr.2 og jeg er glad jeg slapp.

Skrevet

Hva gjøres på kontrollen da, om man ikke tar gu???

Skrevet

Jeg fikk bare spørsmål om hvordan forskjellige ting gikk. Legen tok ikke GU fordi jeg skulle sjekkes ordentlig på sykehuset siden jeg revnet skikkelig.

På sykehuset sjekket de med ultralyd i tillegg til vanlig GU

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...