Gå til innhold

Erfaringer med tidlig UL?


venter på Leander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg var på tidlig ul på mandag. da så vi bare en tom forster sekk. skulle ut i fra beregninger fra legen være 6+3 uker på vei. men, etter å ha sett fostersekken, mente han at jeg var kortere på vei ca.5 uker og at vi kommer til å se noe neste uke. at jeg hadde hatt senere eggløsning enn forventet og at det befruktete egget brukte lengre tid ned fra egglederne enn vanlig...

 

har leeeest masse overalt nå om hva man kan se og ikke se i de forskjellige ukene. fra uke 6 skal man somoftest kunne se at hjertet slår. før dette kan man f.els bare se forstersekken, så fostersekken med en prikk inni som er embryoet.

 

litt frustrerende å dra så tidl på ul, hvis alt er i orden og man bare får se en tom forstersekk. bedre da å dra i uke 7 el 8. som legen sa til meg at kunne være at han så noe om bare 2 dager, for utviklingen går så raskt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL i går, var da 7+4. Jeg fikk se det lille nurket og hjertet som slo. Veldig morsomt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så overskriften på forsiden og måtte bare inn og svare (på besøk fra novemberklubben). Vi var på tidlig UL i uke 12 og fikk se masse! Det er helt utrolig at man kan se så godt på en liten dings på fem-seks centimeter. Vi syns det var greit å vente til uke 12. Strengt tatt var det vel fordi vi var litt kyniske og syns det var greit å vente til første trimester var over før vi brukte såpass mye penger på ultralyd (vi betalte 850 kr).

 

Vi fikk ihvertfall se hjertet slå, fikk målt den lille, målt pulsen og fikk fine bilder. Vi fikk til og med se fingre og tær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul på tirsdag, da skulle jeg være 6+3. Da så han ingen foster. Altså.. at jeg kanskje bare er 5 uker på vei..

Skal på ny ul på onsdag over helgen ! Håper å få se mer da.. og bare vite at det er bra såå langt !! så bekymret nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom nettopp hjem fra UL og er ikke så langt som først beregnet, han mente at jeg var i slutten av uke 5, mens jeg trodde jeg var 7 uker på vei!! ååååå så drit!!! ennå lenger tid å vente før jeg kan si det til folk..... fikk bare se en fostersekk på UL var for tidlig sa legen, men han mente at det så normalt ut, hadde fostersekken vært større og tom så hadde han vært bekymret sa han, men alt tydet på at jeg bare hadde hatt en sen eggløsning eller noe... godt det da, men er litt frustrert likevel, vil være over disse 12 ukene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på tidlig ultralyd 22.juli. etter mine beregninger er jeg da 9+1 og da bør vi kunne se et bankende hjerte. Gleder meg kjempe masse, men er også kjempe nervøs og redd for at jeg ikke finner et bankende hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om det blir innvendig eller utvendig ultralyd, og da fikk jeg høre at de tar utvendig så langt det lar seg gjøre. Ble så glad :D Hater å sprike med beina foran helsepersonell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok utvendig idag hos legen min, var glad for at jeg slapp å innvendig sånn sett, men siden jeg bare så en tom fostersekk hadde det likevel vært greit å ta en innvendig for å kunne se mer.... off kjenner jeg begynner å bekymre meg, selv om legen ikke virket bekymret.... er en hel måned til neste UL..... dere her inne, tok dere innevendig eller utvendig når dere så en tom fostersekk??? han mente jeg var 5+5 eller noe.....

 

stressa......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som dere ser så har jeg sittet og tenkt nå, og begynt å bekymre meg ifht til mitt tidligere innlegg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er litt forskjellige erfaringer her...skal prøve å vente litt med UL jeg da siden jeg er ca 6 uker. Kjett å bli unødig bekymret også..... Men Lykke til dere alle sammen:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tok innvendig i uke 6+3...så bare en tom fostersekk..legen sa at jeg ikke hadde noen grunn til å tro at jeg hadde større sjanse for en spontanabort enn andre gravide, selv om han ikke kunne se noe enda....så håper det går bra! skal på ny ul neste uke.

 

som jeg skrev over at han mente at jeg var 5 uker på vei ikke 6+3....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det av nysjerrighet for å se og høre hjertet slå, eller er det for å oppdage ting som ryggmargsbrokk og Down? Jeg trodde helsepersonell ikke hadde lov til å opplyse om eventuelle avvik ved fosteret, men kanskje de gjør det allikevel? Eller har de lov? Det var noe greier i media for en del år siden, mens KrF var i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det bare av nysgjerrighet for å se hjerte slå, se at det faktisk er "noe" der.... i mitt 1. svangerskapet vurderte jeg faktisk å ikke ta ultrlalyd i det hele tatt, da jeg var redd jeg skulle få vite at det var noe galt får så å skulle stå ovenfor et vanskelig valg. Det gikk heldigvis bra. Har ikke hørt om at det foreligger noen restriksjoner for hva de kan fortelle om avvik hos fosteret. Men mener jeg har hørt at de ikke har lov å opplyse om kjønn før etter uke 12.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare se spiren, og høre at hjertet slår!! ;) faktisk skjønne at det virkelig er noe inni der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL i uke 8+2 (første mulighet) pga blødninger og en historikk med problemfylte svangerskap med til dels store blødninger og sykehusinnleggelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag ville også bare se at alt var i orden.

ble overrasket at jeg fikk time så tidl som uke 6. ble glad og slo til på timen! tenkte det var bra å få sjekket at alt er ok, før jeg reiser bort og blir borte lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med dette, var på tidlig UL i dag på privat klinikk. Jeg er 7+2 og fikk se bankende hjerte, og høre hjertelyden. Det var veldig beroligende for meg ihvertfall, selv om jeg er klar over at det fortsatt er risiko. Dette er mitt første svangerskap, og da er man jo (ihvertfall jeg) bekymret for alt mulig..

Fikk med 2 bilder også, kun for spesiellt intresserte, for man ser jo bare en liten 'klump' - men koselig allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...