Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Typen min er fra England og han er kjempekjekk :-P Ser det er flere her som bar barn med engelskmenn osv, hvordan synes dere det fungerer i forholde med kulturforskjellene? Og hva er forskjell på norske menn og engelske egentlig? :-) Synes typen min er svært høflig, tar veldig godt vare på meg og er veldig flink til å t meg ut på middag osv osv.. Synes man ikke ser så mye av det her i Norge:)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Ja, da har du vært heldig, for engelskmenn er vel ikke akkurat viden kjent for å være verken kjekke eller høflige.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Huff, jeg tror ikke det er typisk for engelskmenn akkurat. Har en venninne som er sammen en engelskmann og har er utrolig høflig og sympatisk. Men tror egentlig at det ikke har så mye med at han kommer fra England å gjøre...Finnes noen skikkelig bra menn fra Norge også.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er gift med en kjekk og god bergenser ;o) Finnes gode menn fra alle folkeslag ;o)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Er det så store kulturforskjeller da? Merker ikke så mye til det. Ellers er min engelskmann både høffelig og kjekk, han er dessuten veldig snill. Og for den over som ikke helt har skjønt det engelskmenn er verdens kjent for å være veldig høffelige. Merker det godt på ungene.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Har en waliser( ikke engelsk, må ikke kalle en kelter det vet dere! ; )). Høflig? Kanskje i begynnelsen, men har blitt litt for norsk nå. Har bodd der borte og flere steder i Europa med briter som omgangskrets. Er vel stort sett den eldre garde som fremdeles er høflig. De er koselige, bevares, men det er jo ikke det samme som høflig? Har flere ganger trengt hjelp og de på min alder og tenåringer bare ler eller flåser det vekk. Hva med å ringe nødnummer/ skaffe hjelp når ber om det istedet!? Sambo synes ungdommer her er høligere ihvertfall. Synes ikke de er så utstudert høfligere der enn i andre lamd i hvertfall. Er jo forresten noen hundre år siden de var kjent som ladys and gentlements vel? Er vel mest fyll og bråk nå( les: Spania og nordpå her til lands( disse militærøvelsene de har der)).
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Mannen til ei venninne er engelsk, merker ikke noe forskjell på han og min typiske norske mann. Foreldrene hans er veldig pertentlige og opptatte av å drikke denna tea'en sin, men det er vel det eneste typiske engelske jeg har sett snev av der i huset. De er vesteuropeere, og de fleste er vel nokså like som oss. Er nok mer personlighet og oppdragelse som gjør at noen skiller seg fra andre, uansett om de er britiske, norske, svenske...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Ingen erfaring selv. Sikkert kjekke og greie engelskmenn som andre. Det jeg lurer på er om de kanskje er litt mer opptatt av kjønnsrollemønster enn menn her i Norge? Mulig jeg bommer totalt, men har inntrykk av at damene jeg kjenner som er sammen med engelskmenn må varte mennene mye mer opp med mat og husstell. Det gjør bare ikke en mann... Hører med til historien at jeg har en utrolig flink norsk mann, som tar alt mulig ansvar i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå