Gå til innhold

Should I stay or should I go?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd her. Har vært sammen med mannen min i 7 år og gift i tre. Har en datter på 1 år. Problemet er at følelsene mine har begynt å blekne. Har hatt det slik i et halvt år nå. Det er ingen andre inne i bildet. Har snakket med mannen min om det, og han er villig til å gjøre alt for at vi skal få det bra igjen. Jeg ønsker også å prøve, men det virker litt svart nå. Har ikke lyst på nærkontakt lenger. Synes det tidvis er vanskelig når han er hjemme, da jeg hele tiden har dårlig samvittighet for hvordan jeg føler.

Vil at min datter skal vokse opp med to foreldre, men finner det samtidig vanskelig å sette mine egne beho til side i så mange år fremover.

Noen som har funnet tilbake til hverandre når alt har virket mørkt og trist? Trenger en solskinnshistorie.

Setter pris på konstruktive svar (selv om jeg vet at det tidvis kan være vanskelig her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode råd, men vil bare sende deg en klem og ønske deg lykke til!

Skrevet

Har dessverre ikke en solskinnshistorie å komme med. Hadde det som deg. Vi var i terapi men ingenting hjalp for følelsene mine. De var rett og slett helt borte. Det er 1 1/2 år siden han flyttet ut og jeg har ikke savnet han et sekund..

Bedre at ungene vokser opp med foreldre som bor hver for seg og kan ha et vennskap enn at de skal vokse opp i et hjem der det er krangling eller ikke på talefot i det hele tatt. Barn merker når de voksne ikke har det bra.. Det stakk i meg når eldste jenta spurte om hvorfor vi aldri snakket sammen lenger.. Da hadde vi (trodde vi da) ungått å vise noe foran barna.

Men synes ikke at du skal gjøre som du blir fortalt her inne, prøv i alle fall først med parterapi og ta det derfra.. Det har hjulpet mangen =)

Skrevet

Takk for svar. Jeg har tenkt til å prøve terapi. Vi er gode venner og krangler sjelden, men det hjelper ikke så mye når jeg ikke har de rette følelsene...

Skrevet

Glemte å signere med HI, men det skjønte du sikkert:)

Skrevet

hadde jeg opplevd det du beskriver her så hadde jeg snakket med gode venner om det. venner som kjenner en godt kan ha mye bra å bidra med når det kommer til viktige spørsmål. viktig å snakke om det og ikke ha dårlig samvittighet. dette kan du ingen ting for. trenger du tid for deg selv, eller en pause så bedre å si det til partneren enn å gå å holde det inni seg. viktig å snakke om vonde vanskelige følelser, selv om en kan såre parteneren sin. du skriver lite om hvorfor følesene har begynnt å blekne. hvis det er ting han/dere kan gjøre noe med, så er det kanskje god mulighet for at du kan få føelser igjen.

det kan også være at man har kommet i en rutine. kan være viktig å gjøre ting som en gjorde da man var forelsket og ikke hadde vært sammen så lenge. kanskje dere trenger tid for dere selv, reise bort en tur. det er ikke noe uvanlig å måtte friske opp forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...