Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Er det uhøffelig å røyke på sin egen veranda? Hører naboene går inn og lukker døren når jeg tar meg en røyk. Sitter ikke og damper hele dagen,tar en innimellom. Jeg kan skjønne at det lukter vondt for de som ikke røyker selv,men man er jo hjemme.... Hva sier dere?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Er ikke uhøflig nei. Det er da din leilighet? Hadde jeg ikke brydd meg om :-)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Jeg røyker på verandaen. Jeg sitter så langt unna jeg kan min ikke røyker nabo. Jeg røyker ikke hver dag og naboen sier ingenting. Hvis naboen ville komme til å klage, ville jeg prøve å inngå greie tidsrom det er lov å røyke på og ta som selvfølge at hun godtar enkelte kvelder det blir mer med venninnebesøk
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Jeg skjønner naboen din godt. Jeg tåler ikke røyk, og fikk astmaanfall hvis jeg ikke gikk inn med en gang jeg kjente røyklukten fra naboen da jeg bodde i blokk ( mye enklere nå som jeg bor i enebolig...). Det var veldig kjedelig om naboen tente opp mitt i middagen f.eks. Siden du tydeligvis føler litt på at du belemrer naboene med røyken din, så kan du vel snakke med dem og bli enige om at du f. eks røyker i bestemte tidsrom, at du sier fra før du tenner opp e.l.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Hmm, hadde hun sagt fra at nå sitter vi å spiser så hadde jeg selvfølgelig stumpet den. er en gammel dame som er veldig hyggelig. Men så tenker jeg også litt sånn at vi bor faktisk i blokk. er ikke alt man liker ved det. Jeg retter meg etter mye jeg ikke er enig i. Men nå skal vi være borte i nesten hele sommer så da slipper hun det:-)
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Da jeg bodde i blokk hadde vi ikke lov å ha kullgrill pga lukten. Røyk lukter jo mye verre. Heller mot at så lenge røyking er til sjenanse for andre så er det uhøflig ja.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 hvis ikke borettslaget har noen regler på at det ikke er lov så kan du jo røyke så mye du vil. hvis naboen din har noe problemer med røyken så er det opp til naboen og ta det opp med degog så kan dere evt lage en avtale. du kan jo gjøre nesten hva du vil på verandaen din. du kan jo ikke gå rundt og banke på hos alle som bor rundt for å høre om det er greit. ser noen nevner kullgrill og det er som regel forbudt grunnet brannfare og ikke lukt.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 jeg bor på toppen i en blokk. hvis noen i etasjene rett under meg tar seg en røyk på verandaen sin, så er det akkurat som om røyken siger oppover veggen og det stinker røyk spesielt på soverommet mitt. det kan være at det er en som røyker 3 etasjer under. er ganske irriterende men, det skjer ikke så altfor ofte. og jeg lukker vinduet. tror bare jeg hadde snakket med naboen om det, skader ikke å spørre. røyker du 1.-2 der ute om dagen eller 20 så er det jo litt forskjell på hvor mye det plager nabon. hadde folk under røyket 20 om dagen under en varm dag jeg var hjemme, så hadde jeg gått ned og sagt i fra. hvis det skjedde ofte. men, det er jo et dilemma. folk må jo få gjøre som de vil på balkongene sine...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #9 Skrevet 23. juni 2010 ja, det blir et dilemma for en kan ikke nekte folk å røyke på egen veranda sånn helt uten videre. hvis det for noen er et stort problem så blir det nesten opp til de røykednde naboene og vise hensyn ovenfor de andre. jeg bodde en gang i et borettslag der det ikke var lov å røyke på ene siden av huset. dette fordi de fleste leilighetene hadde soverom på den siden så styret i borettslaget vedtok å skrive en regel om det på husordensreglene. grei måte og løse det på. men ikke alltid en kan forby røyking ute i friluft heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå