karius Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg jobber i barnehage og ble idag noe frustrert over en hendelse. Vi var ute, ikke så kjempemange og noen voksne. En mamma kommer for å hente jenta si, jeg jobber egentlig på den andre avdelingen av den som jenta er på. Moren spør meg etter jenta si, og jeg sier er hun ikke der borte, jeg så henne akkurat der..men da hadde jenta skiftet plass å leke på..jeg gikk litt rundt og lette etter henne, og mamman, så spurte jeg en annen voksen om han hadde sett henne..han sa nei..moren begynte å løpe rundt..og sprang så inn til sjefen og ropte ut at de finner ikke jenta mi..Da var jenta funnet, hun hadde bare ikke svart da vi ropte og satt og lekte seg i skogen.. Styrer ble kjempesint, og moren hadde kommet med en litt annen versjon enn det vi opplevde... Vi hadde oversikt og kontroll, å jeg sa flere ganger til mammaen at hun er her, jeg så henne nettopp. Moren sa at ingen hadde sett henne.. Jeg er mamma selv så skjønner at hun ble redd, men...ble litt provosert å. En greier ikke samme hvor mye oversikt en har å ha 100% oversikt hele tiden..
Snakkelittmeddeg Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Jeg skjønner moren veldig godt at hun ble redd, men synes det er dårlig gjort av henne å si en annen versjon om det er sant. Jeg har opplevd nesten det samme som ansatt i bhg. Mente jeg hadde sett jenten rett før moren kom, men fant henne ingen steder. Det var "heldigvis" ikke på min avdeling, men når man er ute så ser jo alle etter alle ungene. Jenten lå å sov i vognen sin, og der var det ingen som så før det hadde gått 15 min!! Til mitt forsvar (om det er noe å forsvare) så hadde jeg nettopp begynt der så var ikke så godt kjent med hvem som tilhørte hvem. Men det var ikke noe kjekk opplevelse uansett. Håper når moren har fått roet seg litt ned at det ordner seg og at den riktige versjonen kommer frem =)
~sjiraff~ Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Synes i grunn det er innlysende at ikke alle voksne vet hvor alle barna er til enhver tid. Bruker ofte noen minutter på å lokalisere barna mine og av og til gjemmer de seg godt. Høres ut som en småhysterisk mamma dette her..
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Kanskje moren har opplevd før å "miste" datteren? Kanskje hun ble skremt? Kanskje hun ble så skremt at hun ikke helt klarte å forklare seg riktig for styrer? Du sier at dere hadde oversikt og kontroll, men ikke 100%!!!!!! Ser at du bare måtte lette ditt hjerte, men kan ikke moren også få lov til det? Jobber selv i bhg og forstår godt at foreldre blir redde og hysteriske når man ikke finner sine små. Problemet her er vel styrer - ikke mor.
karius Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2010 jo helt ok at mammaen får lov til det, og snakket med henne etterpå. Sa igjen at jeg nettopp hadde sett hennes datter, men var helt greitt at hun ble redd. vi voksne som var ute var veldig rolige så jeg ble vel egentlig overrasket over en sånn reaksjon når vi kun hadde lett etter barnet i 1-2 min. Legger vel egentlig ikke skyld på noen, men litt enig med du ang styrer. Greier du å se hvor 20 barn er til enhver tid? det er i såfall imponerende. I denne saken ble alle barna telt av den voksne på den avdelingen rett før mammaen kom. hun gikk inn en tur å da var det alt dette skjedde... Ja ja alt gikk jo bra til slutt. Blir bare litt frustrert når sånne ting skjer. å sier igjen at jeg har full forståelse at hun ble redd, men tok vel litt av så vi ikke fikk forklart alt føler jeg.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 syntes hun overdrev en smule, det er flere ganger jeg har kommet for å hente vesla at de voksene har sakt hun er rett der bak, så¨har jeg gått dit å da har hun ikke vært der, jeg har da fortsatte å lete for jeg vet barn forflytter på seg ganske fort å innen noen minutter har hun alltid dukket opp. Jobber selv i Bhg så vet hvor lett ett barn kan gjemme seg.
Villa Perlesukker Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 Hysteriske kjærringer finnes det dessverre nok av. Skjedde med mini her for noenmåneder siden. Vi lette i 15 langeminutter. Kan huske personalet var nervøse ja men jeg sa bare at jeg håpet de kanskje da hadde et annet barn til overs slik at jeg i alle fall fikk med meg et barn hjem. Trasig å dra hjem uten liksom ha ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå