assisi Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Mitt tredje barn kom til "rett" tid. Førstemann 12 dager etter termin, andremann 16 dager før- 9 år siden sist og attpåkladden kom på termindatoen. Og hvilken utrolig flott fødsel! Startet med maserier/kynnere gjennom helgen, men ikke vonde. Søndag merket jeg ingenting, og mandag ettermiddag begynte det å bli nokså mye kynnere igjen, men jeg tenkte at det sikkert kun var modningstegn.. Mandag kveld tok det seg opp og jeg startet rietelleren i 21 tiden. Da var det 5 minutter mellom hver, og de varte 30-50 sek. I 22 tiden var det 4 minutter mellom hver, og så klokken 23 kun 2 minutter mellom hver, og nå begynte det å gjøre SKIKKELIG vondt. Vi raste avgårde på sykehuset og var inne kl 2330. Da var det heldigvis 4 cm åpning og jordmor var nettopp kommet på skift og kjempehyggelig. Vi fikk tildelt en flott fødestue, det var kun oss og et annet par tilstede, så alle hadde god tid. Jeg hadde egentlig tenkt å ikke be om epidural, men pinglet fort ut, og fikk satt epidural cirka klokka 0030. Var spent på virkningen og i likhet med de to andre fødselene så var det natt og dag- såååå deilig med epidural, slappet godt av og hadde en fin tid, og heldigvis gjorde de ingentign med effekten av riene. Etter to timer til var det 9 cm åpning og så plutselig var det klart for å presse. 4 pressrier, cirka ti minutter så var den flotte gutten vår ute. Frisk og fin. 3,8 kg og 52 cm lang. Han har vært litt kvalm i natt og sovet litt dårlig, svelget mye fostervann, men amming og alt annet er godt i gang, og han koser segs nå også med smokk. I dag har han vært rolig og grei, så håper det blir en litt bedre natt. Til alle som lurer; epidural er fantastisk! Jeg opplever sterk kvalme og er helt i meg selv uten, mens med så er jeg med og rolig og slapper av. Jordmor mente dette også kunne være grunnen til at åpningstiden gikk såpass fort, for jeg var svært avlsappet og hadde kontroll hele veien. Lykke til alle sammen:-)
Mammaønske Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Gratulerer og takk for at du delte historien din :-)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Gratulerer med mydelig fødsel:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Gratulerer så masse med vel overstått fødsel! Klem
HELomvending Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Så utrolig deilig å høre en positiv historie! Og så UTROLIG deilig for deg! Gratulerer så kjempe kjempe masse!!! (=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå