Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg leier ut en leilighet til en dame. Hun har ikke betalt husleien på 2 mnd nå, og det har tidligere vært mye tull og for sen betaling. Vi har standard kontrakt og jeg foholder meg til husleieloven. Jeg ønsker nå å heve leieavtalen, etter gjentatte purringer for å få gjort opp og få inn husleien. Hvordan går jeg frem? I kontrakten er det en egen utkastelsesklausul. Her står det ordrett: "Leieren vedtar at tvangsfravikelse kan kreves hvis leie eller avtalt tilleggsytelse ikke blir betalt, og leier ikke inen 14 dager etter skriftlig varsel etter tvangsfullbyrdelsesloven § 4.18 er sendt, har fraflyttet boligen.I varselet skal det stå at utkastelse vil bli begjært dersom fraflytting ikke skjer, samt at utkastelse kan unngås dersom leien med renter og kostnader blir betalt før utkastelsen gjennomføres." Jeg skal sende varsel om at de må flytte i morgen (aller siste frist for å betale var i dag). Vil dette bety at hun tross at jeg nå hever leieavtalen kan betale skyldig husleie om 14 dager, fortsette å bo der og igjen la vær betale and so on? Hvordan får jeg henne ut? Dette tar utrolig mye tid og det er jo en grunn for at jeg leier ut, nemlig at jeg vil ha dekket de utgiftene jeg har på leiligheten. Har jeg ingen mulighet til å alikevel få henne til å flytte, selv om hun skulle betale etter varselet? Jeg orker ikke ha det sånn her i langsommelig tid...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Få inn varsel før slutten av måneden, om ikke går det en måned til. Du finner info på namsmannen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå