Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg som gravid kan oppholde meg sammen med familiemedlem som blir behandlet med cellegift, uten at det kan innebære noen som helst risiko for fosteret? Hva når barnet er nyfødt?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Altså, om det hadde innebärt noe risiko for at cytostatika "smitter" til andre i omgivelsene, burde jo alle värt advart og folk under behandling burde jo blitt isolert.

Nei, jeg tror ikke det finnes det minste fare for dette!

Men om du er bekymret, bör du kanskje spörre helsesöster eller jordmor, det er ikke noe godt å gå rundt og tenke på det :-)

Skrevet

Det kommer vel an på typen cellegift, jeg vet at noen blir advart mot å være sammen med barn et visst tidsrom etter behandling. Du kan jo spørre den det gjelder om de har fått noen retningslinjer, evt om de kan spørre behandlerne sine?

Skrevet

tror det er strålebehandling dette gjelder...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det kan nok stemme mer!

Skrevet

Man skal være litt obs med tanke på svette, oppkast og urin fra den som tar cellegift. Den skal feks dra to ganger ned på wc når den har tisset.

Det kommer litt ann på hvilken relasjon du har til vedkommende, er dere veldig nære og mye sammen er det vel de to første døgnene etter cellegiften som er det mest kritiske.

Skrevet

Har forhørt meg med fagpersoner, og de sier det sammesom deg om å være forsiktig med å komme i kontakt med kroppsvæsker som svette osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...