<3 2prinser <3 Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jobber i en klesbutikk for barn (aldri jobbet i butikk før) og har ikke peilig på hvordan jeg kan sette i gang konkurranser for mine ansatte..Noen med gode tips?
Villa Perlesukker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Kommer litt an på hva som er målet. Da jeg jobbet som leder et sted og vi trengte bedre samhold hadde vi konkurranser som: 1. Kle seg ut en dag i kun oransje ( logoen til bedriften vr oransje) 2. Beste kake med til lunsj. 3. Beste tips for å øke omsetningen. 4. Kollegauke hvor man gjør gode gjerninger for hverandre og man får stemmer fra hverandre anonymt. 5. Beste tips til sang før åpningstid for å få opp humøret. Les boken latterlig lønnsomt. Den er kjempemorsom og lærerik
<3 2prinser <3 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2010 Tenkte litt generelt, men også på hvordan vi kan øke omsetningen. Konkurranser for å selge mer rett og slett..Men det var morsomme tips, og godt samhold er jo en viktig faktor for å trives og å gjøre en bra jobb
Villa Perlesukker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Det kommer jo litt an på hvordan systemet deres er lagt opp. Husker jeg var den som begynte å studere kjøpsruten til kundene. Og delte butikken opp slik at alle ansatte hadde hver sin del. Målet var da å få de artiklene som hadde høyeste avanse til å selge mest. Men hos oss var kombinsjon av produkter også viktig. Kanskje mer enn det er i klesbransjen jeg vet ikke. Men vi så at når vi hadde fokus på produkter som vi visste vi tjente bra på økte vi omsetningen. Så er jo mersalg en klassiker. Hvis en ansatt klarer å få et mersalg kanskje finne en mulighet til å få registrert dette på kassen slik at du kan få ttt ut en oversikt på slutten hver uke over prosentvis mersalg. Finne ut hvilke varer som hører til hverandre? Kunder som kommer med vare X til kassen skal alltid bli spurt om vare Y. Og så finne på noe som kan være dagens produkt. Som alle ansatte forteller til kundene. i dag har vi tilbud på xxx fra xxx til kr xxx. Erfaringen er at 30% av mine kunder da kjøpte produktene
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Mersalg eller høyeste snittsalg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå