Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her på kvelden 18. juni, da trodde jeg riene hadde begynt. Men jeg var fortsatt usikker på om det var maserier. Utover natta ble det mer og mer og pga. at jeg var så stressa med barnevakt til 2 åringen vår og de å ikke rekke fram i tide, ble det en tur til sykehuset den natta. Mamman min kom og passet guttungen. Ble undersøkt og hadde kun 1 cm åpning.. men fikk beskjed at ting var igang og jeg kunne bare dra hjem og vente på mer rier (de hadde dabbet av på sykehuset).

Vi dro hjem igjen og mamman min bestemte seg for å ta med gutten vår hjem til seg den dagen, sånn at jeg skulle slippe å tenke på det. Dette var da om morgenen 19. juni og jeg hadde ikke sovet om natta, så la meg nedpå. Sovnet godt et par timer, før jeg våknet av mer intense rier. Måtte på do og tømme meg og så da litt blod i trusa. Mannen min var også sliten og sov og sov for å samle krefter til å bli en god støtte for meg under fødselen. Så siden jeg ikke fikk sove satt jeg meg i stua og så på det svenske kongebryllupet mens jeg jobbet meg gjennom riene som ble mer og mer intense. Ville ikke bli sendt hjem fra sykehuset igjen, så jeg ventet ganske lenge. Men kl 16 klarte jeg ikke å takle det på egenhånd lengre og gikk og vekte mannen min. Han stod opp og telte riene mens jeg dusjet i varmt vann. Det gjorde godt! Helt plutselig var det bare 3 min mellom riene og da beordret mannen min meg ut av dusjen, han ble nervøs.

Det ble litt av en biltur, riene kom fortsatt hvert 3. min og jeg hadde mest lyst å gå rundt - ikke sitte i ro i en bil. Vel fremme på sykehuset ville jeg gå bortover korridoren for å bruke tyngdekraften, men det tok litt tid siden jeg måtte stoppe for hver rie. Støttet meg på mannen min, han var veldig god å ha! Kom opp på fødestua og ble møtt av verden herligste jordmor!! Da tenkte jeg at jeg håpet fødselen ville skje den kvelden, før vaktskiftet. Vi var inne på føderommet kl 17:30 og jeg ble tatt på riemåler. Den viste ikke så effektive rier, ble plassert langt opp på magen. Jeg sa til jordmor at jeg kjente smerten mer nede og også i ryggen, så hun fant ut at hun skulle undersøke åpning.

"Neimen, det er jenta si det" sa jordmora da hun sjekket meg, der var det 7 cm åpning. Det hadde hun aldri trodd, og ikke jeg heller for den saks skyld. Da jeg hadde såpass åpning under første fødsel kjentes det mye verre ut enn denne gangen. Jeg spurte om klyster og deretter ville jeg sitte i badekar. Det var så utrolig behagelig! Men jeg fikk ikke sittet der lenge før jeg kjente at nå kommer han snart. Kom meg opp av vannet og over i fødesenga. Hadde da 9 cm åpning. Fikk lystgass og det var noe av det beste jeg har opplevd!! Jeg fleipet og lo og sa mye rart, så mannen min og jordmor bare smilte :-) Etter litt kom riene som hagl og da lå jeg bare med masken foran ansiktet mens jeg klemte ihjel hånden til mannen min. Full åpning, yes :-)) Det gikk fort tenkte jeg :-) Fikk pressetrang og jordmor ba meg bare lytte til kroppen og gjøre det den ville. Etter 4 pressrier så jordmor at det var bittelitt trangt for hodet å komme ut, og klippet meg kjempelite istedenfor at jeg skulle revne. Så var det bare 1 pressrie til og lille prinsen vår Theodor kom ut med et splasj. Herregud for en fantastisk følelse!! Jeg er så utrolig lykkelig, han er helt perfekt :-) 3780 g, 52 cm lang og 35 rundt hodet.

Både jeg, mannen min og jordmor gråt. Den jordmora var bare så støttende, oppmuntrende og god, og levde seg virkelig inn i min situasjon. Mye pga henne ble dette en fantastisk opplevelse, tross smerten var det en smidig og "rolig" fødsel. Ble sydd noen få sting, men de har jeg ikke merket noe til. Kom hjem igår og nå nyter vi tiden med den nye i familien! Storebror er veldig stolt og så forsiktig med den lille, jeg er imponert over hvor flink han er - til 2 åring å være :-) Er i så mye bedre form etter denne fødselen enn med førstemann, det er som natt og dag.

Ønsker alle dere andre klekkeklare damer her inne masse lykke til! Dere kan virkelig glede dere, det er et mirakel med disse små! Finnes ingen større lykke.

Takk for meg her inne på BIM :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå for en deilig fødsels historie, slike liker vi å lese om. Hørtes nesten ut som min nr 2 fødsel også, og har bestilt en lik en til nr 3 om 5 uker!

Kos dere masse hjemme med lille og store prinsen, godt å høre at han er så snill og forsiktig!

Klem

Skrevet

Gratulerer Bellbaby og tusen takk for en flott fødselshistorie!

Jeg sitter her med termin idag og venter på min førstefødte. Fødselen du beskriver her er jo min drømmefødsel.

Kos deg med Theodor og storebror!

Skrevet

Og her kom tårene mine og gitt! Flott historie. Gratulerer så mye med gutten. Klem

Skrevet

Kjempefin historie jo! :-D Gratulerer så mye, og god sommer til dere, kanskje vi møtes på neste forum også? Jeg aner faktisk ikke hva jeg kommer til å bedrive tiden til når jenta kommer, men så lenge jeg har internett så er jeg nok èn eller annen plass å diskuterer litt baby-ting :-) Kanskje du også?

Gratulerer igjen og så hyggelig å lese at det gikk så bra! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...