Gå til innhold

2 åringen min sliter meg ut om dagen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har trasset i lang tid nå, begynte så smått før 1 års dagen, og har bare blitt mer og mer trassig og tullete siden. I det siste har han virkelig begynt å irritere meg. Han er ikke klar for potte helt ennå, så derfor har vi heller lært ham å si ifra når han har bæsj i bleien. Det har gått veldig greit, helt frem til de siste par ukene. Når vi spør ham nå, sier han neeeei! og løper unna mens han hyler og vræler. Blir helt matt. Han "lyver" om ting han har vært flink med før hele tiden nå. Svarer nei til alt i grunn. Nesten så jeg har lyst til å la ham gå med skitten bleie til han svarer skikkelig!! Og ingenting er bra nok lenger. Alt skal kastes, alle skal slås, og ingen beskjeder skal høres eller følges. Alt skal krangles om, fra klær til mat.

JEG ER SLIIIITEN!! Jeg er konsekvent, men han blir bare verre og verre føler jeg. Nå har han begynt med sovenekt igjen etter noen herlige mndr med ¨ha lagt seg sånn halvveis vettu. Når skal dette gi seg? Han nekter å la meg sitte i fred, han skal alltid surve og mase, uansett hva jeg gjør så henger han i beinet mitt og sutrer over alt. Jeg og gubben prøver alt vi vet og kan, men aldri er det bra nok. Ingenting vi gjør fungerer mer enn 5 minutter før han begynner å sutre igjen....

Noen som vil låne ham litt eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei takk - har ei på litt over to år sjøl!

... Og hun kan vandre hånd i hånd med sønnen din når det kommer til adferd om dagen skjønner jeg.

Men det går faktisk over. Alle gnåler om tre-års-trassen, men jeg synes egentlig den de har når de er to er vel så ille. Sånn var det med storebroren hennes også husker jeg.

Det BLIR folk av dem til slutt, og det går opp og ned i perioder gjennom hele oppveksten dette med trass/utvikling generelt - men dø og pine så slitsomt det er for mor & far (og omgivelsene rundt forøvrig) når det står på!

Så "hang in there" og "pick your battles" med ham ang. merkelig & dårlig oppførsel fra hans side - han er i full blomst og prøver å utvikle følelseslivet sitt og personligheten sin, noe som kan være rett så ubehagelig for de nærmeste rundt ham ja!

Det går seg til.

;-)

Skrevet

Jeg kan låne din hvis du låner min, men jeg lover deg at du vil ikke merke noen forskjell :-)

Skrevet

Høres ut som en typisk toåring :-) Det er fryktelig slitsomt når det står på med den verste trassen, men husk at dette går over etterhvert. Hold ut, og prøv å se det humoristiske i det. Han er en toåring, så ikke bli sint på ham vær så snill.

Husk at han ikke gjør dette for å være uskikkelig mot dere. Dette er rett og slett en del av utviklingen. Støtt han så godt dere kan. Og kanskje få litt avlastning av besteforeldre osv. av og til?

Skrevet

Bare send han hit i noen dager, kanskje han får mine til å se ut som engler...

Huff, det er slitsomt i perioder og man føler at man går fra den ene krangelen til den andre.

Prøv å ignorere negativ oppførsel og overfokuser på positiv i en periode og se om det hjelper...

Skrevet

Arf, ja jeg håper det gir seg snart, blir tussete av dette her. I dag har han løpt frem og tilbake fra peisen og air conditionen på tross av time out og tilsnakk, helt et glass med saft i sofaen, slått og lugget meg, kasta alle lekene sine veggimellom osv osv. Alt i alt en slitsom dag :/ Håper morgendagen blir bedre :)

HI

Skrevet

Nei takk her også- du kan få låne min, siden du allerede er utslitt;)

Fra spøk til alvor: Jeg har en jente på 2,5¨år. Hun har småtrasset utrolig siste året. Noen uker er hun en engel, andre uker et helvete. Går periodevis.

Så når hun har gode perioder, gruer jeg meg til de dårlige;)

Siste nye her er: "du er ikke snill med meg du", når hun ikke får viljen sin. Gir jeg etter, så kommer det "du er veldig snill med meg du, vi er venner". LItt søt er de jo også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...