Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Er det virkelig ingen her inne som tror på at noen kan få støtte fra NAV fordi de faktisk har en reell fysisk skade som gjør det komplett umulig å jobbe? En hverdag med sterke smerter og store utfordringer blir ikke lettere av at folk her inne slenger med leppa hver gang noen nevner NAV i en setning. Jeg skulle gjerne holdt meg unna anonymforumet hadde det ikke vært for at det er kun her inne folk svarer. Skulle bare ønske dagens voksene hadde fått litt bedre oppdragelse i sin tid...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Problemet ligger ikke i at noen har reelle problemer som hindrer dem i å jobbe, tjene til livets opphold og fungere normalt. Problemet oppstår når disse menneskene med store reelle problemer, er egoistiske nok til å få barn de selv ikke kan brødfø og følge opp! Skjønner?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Når annethvert innlegg med NAV i en setning, inneholder fraser som "hva kan jeg KREVE?", "hva har JEG rett på?", så skjønner jeg at folk irriterer seg over at enkelte ikke er interessert i å ta i et tak for eget liv og tydeligvis ikke skjønner at man også har ansvar for seg selv som menneske...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Hmmm, og det er klin umulig å bli syk ETTER at kan har fått barn eller? (å få barn er forøvrig uansett en egoistisk ting, frisk eller syk)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Så om man skulle bli gravid, på tross av bruk av prevensjon, så skal alle fysisk skadde måtte tvinges til abort? Eller skal folk bli fratatt barnet/barna sine om de er så uheldige å havne i en ulykke og ikke dø av den? Snakk om drittmoral på sånne som deg! Man har da for søren samme rettigheter som alle andre om man er mor eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 Alle som har hatt med nav å gjøre vet at man må KREVE og man må selv finne ut hva man HAR RETT PÅ...sånn er det bare for nav menneskene vet ihvertfall ikke:)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 Jeg snakker om folk som PLANLEGGER graviditet og barn som de vet de vil trenge massiv hjelp for å ta seg av! Si hva du vil, det ER utvilsomt enda mer egoistisk enn at mennesker med ressursene som kreves, får barn!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #9 Skrevet 23. juni 2010 Du har tydeligvis ikke hatt kontakt med NAV. De opplyser ikke om hva du har rettigheter til, men de opplyser om at de ikke har plikt til å opplyse deg om dine rettigheter. Det er også klin umulig å finne ut av nettsidene deres, så jeg forstår godt at enkelte spør rundt om kring for å få svar fra noen som har gjennomgått det samme. Det er et mareritt å forholde seg til systemet når man virkelig trenger det. Man må nesten være frisk og sterk for å klare det.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #10 Skrevet 23. juni 2010 Og her trodde jeg det var en flott egenskap å spørre: "hva kan jeg gjøre for meg selv for at mitt liv skal bli enklere og bedre?" Og at man samtidig sa til seg selv: "jeg gjør det som kreves av meg for at jeg skal klare meg selv, samme hva!" Dessverre er folk i dag så innstilt på at de skal ha puter sydd under armene og velferdsstaten på hurtigtasten.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #11 Skrevet 23. juni 2010 Navansatte kan ingenting, og de kan mindre enn de fleste syke kan. I min by jobber en basketspiller som ikke engeng er norsk statsborger som saksbehandler, og de har nettopp ansatt en hasjrøykende tidligere mobber og bølle, som jeg VET ikke har utdannelse etter ungdomsskolen, og han har kun erfaring som pizzabud fra før av. Han skal nå behandle søknader... Det er nesten for mye å takle! Folk har lov til å klage på nav, og rett til å sette seg inn i regler selv, og da må man kunne spørre andre enn nav selv for å finne ut av ting.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #12 Skrevet 23. juni 2010 Nav er generelt vanskelig innstilt, akkurat som folk på forumet her er ufordragelige hvis de bare får være anonyme.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #13 Skrevet 23. juni 2010 Enkelte mener visst at hvis en gravid havner i en ulykke bør barnet dø!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #14 Skrevet 23. juni 2010 NOEN SPESIELLE DU SIKTER TIL, ELLER ER DET BARE GENERELL MISTENKELIGGJØRING DU DRIVER MED NÅ LILLE DUMME GÅS?????? JEG SYNES KANSKJE DU HELLER BURDE BEGYNNE Å FORBEREDE MIDDAGEN SÅ DU BLIR FERDIG I TIDE TIL DIN MANN KOMMER HJEM FRA JOBB. ELLERS VANKER DET JULING SKAL DU SE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå