Gå til innhold

Migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en venninnne av meg som sier hun har migrene. Noe jeg dessverre ikke helt tror på, hun tar en liten pille mot det og så går ut og drikker.

Er det frekk å spørre henne om hun har fått diagnosen migrene hos legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hun kan godt ha migrene, ta en pille for det og det hjelper.

Den pillen kan hete Imigran. Det får man ikke om man ikke har migrene, da den hjelper kun for det. Spør hva medisinen hennes heter.

Skrevet

Hun har sagt til meg at hun ikke kan gjøre noe en dag, rett og slett avlyser når vi har avtalt å ta en kaffe og prate. Uten alkohol.

Så derfor lurer jeg på hvorfor hun da tar den pillen for så å gå ut og ta noen pils, men ikke kaffe og skravle.

HI

Skrevet

Hei :) Jeg har migrene. Jeg får det sjeldent, heldigvis! Jeg får imigran nesespray og det tar en stund før det hjelper. Jeg må ta medisinen og så legge meg å sove til neste dag. Kan merke hodepine dagen etter og gjerne dagen etter det også. Kunne aldri klart å ta en spray for så gå ut å drikke..

Skrevet

Jeg hadde det slik at ofte hjalp den medisinen. Andre ganger hjalp det ikke uansett hva jeg gjorde og eneste alternativ var å ligge på soverommet i timesvis, kanskje hele dagen.

Skrevet

Ja det er litt frekt. Men uansett. Jeg har en del migrene. Type par ganger i uken. Noen ganger tar jeg medisin med det samme jeg kjenner at anfallet er på tur og slapper av litt, også er det over. Kan ofte kjenne meg litt slapp etterpå, men ikke noe mer. Andre ganger kjenner jeg ikke anfallet før det er et faktum og da tilbringer jeg hele dagen i senga. Noen ganger tar det et par dager før jeg er helt på topp etter et stort anfall. Migrene oppfører seg ulikt på alle sammen og det er fullt mulig det er det hun har.

Skrevet

Det er bare sånn det er å ha migrene. Noen ganger er man heldig og får tatt medisin tidlig, da slipper man at anfallet blusser opp. Andre ganger rekker man det ikke i tide, og noen ganger er migrenen så sterk at medisinen ikke er nok. Det er dessverre sånn det er å leve med migrene, man vet ikke hvordan dagen blir når man kjenner et begynnende anfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...