Gå til innhold

Hva koster imigran migrenemedisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den på blå resept? Har fått resept på pakke med 3stk til å begynne med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at en pakke med seks stykker koster 360 kroner. Altså 60 kroner stykket. De gjorde det før, i alle fall. Har ikke brukt den på en stund, for har vært gravid og nå ammer jeg.

Husker ikke om den er på blå resept.

Skrevet

Nei den er ikke så dyr lengre. Medisiner blir mye billigere etter den perioden legemiddelorganisasjonen får bestemme pris (husker ikke hva den perioden heter), og imigran har blitt billigere nå. Mannen min har migrene og nå husker jeg ikke helt hva han betalte sist, men det var langt billigere enn nevnt over her.Jeg husker nemlig at vi hadde en lang prat med legen om hvor billig Imigran var blitt. .

Har du diagnosen migrene bør du få medisinen på blå resept.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hvis du har fått diagnosen migrene så er medisinen på blå resept. Har resept på Imigran selv, men får alltid spørsmål om jeg heller vil ha Sumatriptan (Teva eller Bluefish), nettopp fordi de selges billigere, og staten helst ønsker at du velger den som er billigst, og det blir jo også det billigste for deg. Er vel i hvert fall noe i den dur.

Pleier som regel å velge en av de to selv, eneste er at bivirkningene er litt kjipe, men det funker fint med å ta vekk smertene. Er litt usikker på pris, jeg får 18 stk. i pakke men har også fått seks, og da tror jeg ikke at jeg har betalt stort mer enn 20 kr for pakken (100 mg, tror 50 mg er billigere), og da mer for de med atten.

Har du ikke pillene på blå resept blir det jo mye dyrere - kanskje rundt 200-300?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Altså, velger du å hente ut Imigran og ikke Sumtriptan, må du betale mellomlegget (som ikke folkehelsestrygden dekker) og prisen på en sekspakning ligger vel på 500-600 ca.

Skrevet

Det koster ikke flere hundre for Imigran på blåresept. Det koster under 70 kr for 6 tbl a 50 mg.

Noen kr billigere for synonymet sumatripan.

Skrevet

Sjekk på Felleskatalogen.no

Der står prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...