Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg tok en halv tablett igår kveld, ble så vanvittig trøtt. Sovnet da det hadde gått en time. Og sov i ca 13timer. Er det flere her som har gått/går på Romeron? Når vil du si at det begynte å hjelpe deg mot depresjonen din? Hvilke bivirkninger fikk du? Og en ting til, måtte du stadig øke antall tabletter?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Jeg brukte de for noen år siden. De hjalp mot depresjonen, men gjorde meg sløv og trøtt. I tillegg økte appetitten veldig, og jeg la på meg masse på kort tid. Det var helt umulig å ikke spise! Etter en stund så fikk jeg andre tabletter som var bedre for meg. Prøv tablettene i en uke eller to, og snakk med legen din om doseringen kanskje er før høy siden du sovner av de. Og nei, jeg måtte aldri øke antall tabletter jeg tok.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 HI her: Jeg er bare 54kg og 170cm høy, så jeg trenger å gå masse opp i vekt, pluss at jeg omtrent ikke sover om nettene siden jeg er deprimert. Så dette er noe som legen sier passer for meg nå. Jeg skal til noen leger + psykologer mm på Vindern for å finne riktige antidepressiva for meg senere. Noen som vet hva for sted det er, hvor? Og som har vært gjennom det for å få hjelp? Hvor lang ventetid? Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Jeg gikk også til samtaler på et psykologisenter på Vindern, og det var ålreit selv om det ikke hjalp så veldig mye for min del. Jegble plutselig friskmeldt helt ut av det blå, men håper du får den hjelpa du trenger. De skal sikkert høre med deg hvordan du synes Remeronen virker, osv.. Det var ikke så veldig lang ventetid da jeg gikk der. Et par måneder, tror jeg? Hilsen hun som svarte over.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Jeg brukte dem for noen år siden. Jeg var også veldig tynn, og slet med å få sove. Jeg var ikke deprimert, men hadde angst. De første to-tre dagene var jeg kjempetrøtt og kjempesulten. Spiste hele tiden, og sovna midt i samtaler. Søvnigheten gikk seg til, men jeg spiste for mye, og ønsket ikke å legge på meg så mye, så jeg fikk en annen type. Men medisinen funket. Jeg trappet opp til en høy nok dose, og så sluttet jeg å trappe opp. Den ble ikke høyere og høyere, altså... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #8 Skrevet 28. juni 2010 Jeg har gått på remeron og cipralex i over et år. Har sluttet helt med Remeronen da jeg la på meg mange kilo. Og jeg har aldtids hatt problemer med vekta mi og vært lubben, etter et jeg begynte på de så ble jeg som andre skriver her slapp og uåplagt. kunne sove i et sett og spiste myyye.. Etter at jeg nå har sluttet så har jeg gått ned 5 kilo uten og gjøre så mye. Veide 110 og veier nå 105 kilo, føler meg allerede mye mere opplagt og freshere, så håper jeg fortsetter og gå ned. Sover knapt da jeg hadde remeronen for søvn. skal til legen i morgen og få noe annet for det.. Så hvis man sliter med vekten og ikke kan legge på seg så hadde jeg ikke gått på det.. er i allefall min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #9 Skrevet 28. juni 2010 jeg fikk remeron av legen min engang. Ble usigelig trøtt og sløv av de. Og da jeg sovnet på skolebenken å så i en sko butikk midt i byn etterpå sluttet jeg på dem tvert! Makan til møkka piller. Er jo direkte farlig. Hørt flere andre som har hatt det likedan..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #10 Skrevet 28. juni 2010 Jeg har gått på de i 1uke nå, ingen matlyst. Når kommer denne ekstreme matlysten? Jeg har bare tatt en halv, skal opp til en hel imorgen kveld. HI
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #11 Skrevet 28. juni 2010 Det kommer nok skal du se. Og da anbefaler jeg sterkt og slutte. Hør med legen om det er noe annet du kan få i stede!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #12 Skrevet 28. juni 2010 Hei Hvor høy dose av remeron tar du? Jeg bruker også de tablettene men en veldig lav dose, ellers hadde jeg blitt fullstendig zzombie. Jeg bruker faktisk bare 7,5 mg, deler de tabl på 15 mg. Kan ikke forestille meg hvor trøtt jeg hadde blitt om jeg tok 15 mg, blir jo helt i ørska av bare en liten bit. Blir ikke trøtt av de på en god måte heller, tung i hele kroppen. Jeg begynte først på cipralex 10 mg, men har trappet ned de også fordi jeg ble så utmattet av tablettene. Så nå tar jeg altså 5 mg cipralex og 7,5 mg remeron. Jeg begynte på remeron nettopp fordi jeg ønskte å gå opp i vekt og jeg sliter også med søvn. Gikk ned 13 kilo av den forferdelige angsten og depresjonen, klarte ikke mat. Var svært lang nede i 8 mnd men nå har det endelig sluppet taket og jeg er frii! Har brukt den lille dosen med remeron i ca 2 mnd nå og matlysten er på topp, har lagt på meg 8 kilo ( Er 1.70 høy og var 52 kilo, nå er jeg oppe i 60 kg igjen) Det er helt fantastisk å nyte maten igjen, glede seg over ungene og det hverdagslige, trodde i perioder alt håp var ute for meg. Nå vet jeg ikke hvor mye tabletter hjelper, for min del har de hjulpet minimalt på selve depresjonen, men remeron har gitt meg god matlyst og jeg sover godt nå. En depresjon tar tid uansett, det er noe du må gjennom og en må være tolmodig. Jeg har hatt fantastiske resultater av akupunktur og yoga, det var egentlig etter jeg begynte med det ting gikk oppover igjen. Men uansett hvor tungt og håpløst det føles så går depresjonen over, den går over uten tabletter også. Og husk at en dag vil livet smile til deg igjen og du kommer til å nyte livet mer en noen gang. Det gjør jeg nå Hold ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå