Izzie Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Her har jeg gått rundt og vært påpasselig med alt jeg spiser. Kjøpte en ny pakke smør i forrige uke og har brukt denne på brødskiva en uke. Til min store forskrekkelse oppdaget jeg i dag at best før datoen er 19. 04.10....................HJEEELP. Det er jo en god stund siden. Lukter ikke rart av smøret. Men allikevel. Skrekk!! Godt det ikke er siste forbruksdag, men nå har jeg fullstendig panikk for at noe kan ha gått galt med lille my!!
Minimo <3 Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 tro nok ikke det er verdens undergang hehe.. så lenge du ikke er dårlig Har selv spist noe som er utgått på date, men ikke noe varig meen av det Det går nok fint
SpongeBob Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Det går nok helt bra - smør blir stort sett oppbevart kaldt, og husk at det å lage smør i utgangspunktet var en konserveringsmetode for melk:) Veldig lite potensiale for bakterievekst i fett som oppbevares kaldt.
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Så lenge det ikke smaker beskt og ikke lukter surt av smøret er det ikke farlig... Men jeg er slik som deg jeg, spiser ikke noe som er "dødt" pga dato! Det kan også hende at det var produksjonsdato du har sett, noen ganger ligger dette og best før dato ved siden av hverandre... Det skjer til oss at kunder kommer inn å klager på at datoen er gått ut, men så er det produksjonsdato de ser på... Men ta den med på butikken du kjøpte den, å fortelle at datoen er gått ut for lenge siden, å kreve at de sjekker resten av smøret som ligger i hyllene... Husk kvittering om du har... Men tror ikke dette skader på lille my ) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå