Gå til innhold

Dere kaffekjærringer ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte du å like kaffe?

Er det sånn at man må like kaffe for å være voksen? Eller er det godt voksne folk som ikke liker kaffe her?

Er i begynnelsen av 20- åra, og liker ikke kaffe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å drikke kaffe når jeg var 18. Det var fordi jeg var nødt. Bodde hos broder'n en stund, og selvfølgelig måtte jeg jo da sove på sofaen. Gikk til h****** kan du si, siden han verken la seg på normal tid, eller stod opp på normal tid.

Han gikk til sengs i 3-4 tia om natta og brukte tiden fram til det med å spille playstation, se elendige kung-fu filmer osv, og fikk besøk av et ufordragelig kvinnfolk som prøvde å rømme fra uanmeldte besøk fra BV klokka 7 om morgenen. Da var jeg NØDT for å kunne holde meg våken på jobb.

Nesten 10 år etter kommer jeg meg ikke gjennom dagen uten minst 4 kopper STERK kaffe.

Tviler på at jeg ble noe mer voksen av den grunn da... Det kom vel med babyen som nå snart blir 5 år tenker jeg ;-)

Skrevet

Jeg begynte så smått å drikke kaffe i 15-16-årsalderen. Tok bare en halv kopp de første ukene, og økte gradvis. Etterhvert fikk jeg smaken på det, men selv nå, etter mange års kaffedrikking, er det ikke alltid jeg synes det smaker like godt. Fint å skylle ned brødmat og kaker med er det uansett. Kunne ikke tenkt meg f.eks. boller eller kakemat uten kaffe til.

Skrevet

Kommer helt an på kaffen og hvor gammal/velholdt kaffetraktern er det ;-)

Faren min lagde helt grusom kaffe. Kjøpte de billigste posene fra Rema, og traktet den i 17 år gammal oldtids-maskin som aldri hadde blitt renset skikkelig, kun rent vann gjennom et par ganger i året. USJ! Smakte brent støv, rett og slett.

Så hvilken kaffe du bruker og hvor godt en holder utstyret i orden er alfa og omega ;-)

Skrevet

Begynte så smått å drikke kaffe rundt 17-18 års alderen, men skal vel ikke påstå jeg likte det så godt til å begynne med.

Første eksamensperiode som student (da var jeg 19) gikk det med større mengder, og fra da har jeg vært mer eller mindre avhengig. Nå synes jeg kaffe er godt, forutsatt at den er riktig laget. Billig remaskvip laget på en hundre år gammel kaffetraktor blir aldri godt!

Kjenner flere godt voksne folk som ikke drikker kaffe, blant annet min mor og svigermor. Har også et par mannlige kollegaer i 40-årene som utelukkende drikker te i lunsjen.

Skrevet

Da jeg begynte å jobber på Samson, var rundt 19år da :o)

Skrevet

Jeg er 31 og liker ikke kaffe, klarer ikke noe som helst med kaffesmak. Er heller ikke særlig glad i te, så jeg ber alltid bare om et glass vann på besøk. Jeg er barnslig, så kanskje det er derfor? Lider ikke noe stort tap uten kaffe, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...