Gå til innhold

Hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en bil for 2 mnd siden. Avtalte med bilforretningen at de skal betale årsavgiften. Det har jeg nedskrevet og undertegnet på en kontrakt vi har kopi av. På lørdag fikk vi purring på årsavgiften med tilleggsavgift og vedtak om avskiltning. Ringte dem på mandag og gav beskjed om at årsavgift ikke var betalt og må betales snarest. Fikk beskjed om at de hadde en avtale, men skulle purre for å få dem til å betale. Jeg ringte Statens vegvesen og hos dem står det vedtak om avskiltning og at det ikke er betalt noe til dem. Ringte bilforretningen på nytt og fikk beskjed om at de hadde avtale om at en annen bilforretning skulle betale årsavgiften. De skulle ringe og purre på dem. Nå er det gått 2 dager og det står fortsatt her på nett at det er krav om avskiltning, dvs at regningen ikke er betalt. Så hva gjør vi nå???

Jeg kjører med bilen innimellom og er nå livredd for at hvis jeg engang er ute å kjører med jentene så skal plutselig bilen være avskiltet når vi skal kjøre hjem.

Synes også det er helt sykt hvis det er min mann, som bilen står på, som får svi dersom bilforretningen ikke gjør som de sier (altså betaler avgiften, slik som avtalt). Vet vi har alt svart på hvitt, så det kan de ikke si noe på. Så hva gjør man??? Kontakter Forbrukerombudet?? Eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville krevd at de som solgte dere bilen betalte avgiften også krevde inn pengene i etterkant av dem de hadde avtale med.

Forbrukerombudet er også en lur instans å kontakte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...