Gå til innhold

Ettårs-dagen :o)


magica og lille tryll ♡

Anbefalte innlegg

Den nærmer seg jo med stormskritt og jeg har så lyst å feire den med stort familieselskap. Problemet er at vi er midt i flytting i den perioden. Det er dagen før overtagelse av nytt hus, så vår lille leilighet kommer antagelig til å se ganske ribba ut. Lurer på om jeg skal satse på å ha det ute i hagen, men er jo en risk å ta...

 

Har dere planlagt noe for bursdagen?

Hva skal dere isåfall servere? Kan disse små få bløtkake for en gangs skyld, eller bør man satse på noe litt mer magevennlig som boller og muffins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi! 1 år snart! Mange ting å tenke på. Jeg må bl.a. huske å sende inn bilde til avisa en av de nærmeste dagene.

 

Vi skal ha familieselskap neste torsdag. Da kommer besteforeldre, oldeforeldre, onkel, faddere og noen små venner. Vi håper det blir godvær (yeah right, særlig siden vi har hatt så enormt bra vær i nord i det siste) slik at vi kan ha det ute på verandaen. Vi blir vel 15-20 stykker. Mulig vi tar en litenfeiring på lørdag også for babytreffgruppa.

 

Har tenkt å lage klovnemuffins med marshmallows til de små, også sjokoladekake da. Ellers blir det noen voksenkaker - ostekake og verdens beste tror jeg. Og rundstykker. Ja, høres vel mye ut, men vi er kakeglade :)

 

Er vel ikke noe i veien for å gi trylla (eller hvemsomhelst) bløtkake på bursdagen. Mange som lager en egen liten kake som de kan få spise selv. Takk og pris for heldekkende smekker med ermer tenker nå jeg ;)

 

Flere som har planer for den første bursdagen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss for hvordan vi skal gjøre det ennå, men tenker litt å dele litt opp med venner og familie. Håper vel på fint vær så vi kan grille i hagen.

 

Kake....mmmmm.....

 

De jeg snakker med sier " det blir gøy med bløtkake"....

Jeg sier " nei det skal han ikke ha"

Stakkars får han ikke det på bursdagen sin.......

 

Ja uff så synd det er på han, hehe...

 

Nei jeg tenker sunne muffins og kake. og krydderkake eller skjokladekake(eller begge deler til oss voksne...).

 

Nei må sette oss ned å planlegge litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. stas med første bursdagen altså, må liksom feires litt ekstra føler jeg.

 

Rima: klovnemuffins? Hørtes spennende ut.. Gidder du dele oppskriften kanskje? Er ikke så veldig bakeflink så her i gården må det bli litt enkel bakst tror jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/foreldre/article577106.ece

 

Jeg er da ikke så fantasifull selv, Magica. Har funnet oppskriften på klikk.no. Og tenkte at dette må jeg da få til. Til lillebror skal det bare være muffins da, men de andre barna får full pakke med marshmallow og godteripynt. Synes jo de så superenkle ut, ikke sant?

Ja, første bursdagen er litt spesiell :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her blir det grilling og kaker (satser på fint vær..!)

 

tenkte å lage et sjokoladekake-tog til større barn og voksne, bløtkake og vafler eller boller..

 

Slike klovnemuffins hørtes jo også festlig ut så mulig jeg setter det på menyen også.. får se hvor mange vi blir ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal feire dagen hjemme. Kommer til å lage i alle fall marsipankake og sjokoladekake og kanskje ei gulrotkake og (muligens blir ei av kakene delegerte til mor eller lillebror kokk). Tenkte å kanskje grille litt og, men har ikke helt bestemt meg. Blir en del folk (18 med stort og smått), så kanskje det blir litt kaotisk med grilling. Vurderte evt å lage noen pizzaer. Litt lettere å spise når folk må sitte litt her og der for å få plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja plass ja... Vi er jo på vei ut av vår lille leilighet, så her står alt på hode (tar over huset dagen etter bursdagen) Har invitert noe sånn som 17 stk eller no og har planer om å være ute. Men hvis det blir regn så er det faktisk litt krise :oP

 

Har ellers delegert bort det meste av kakebakingen, skal lage muffins selv, og kjøper en wienerstang eller no. Griller muligens litt pølser også, men det blir isåfall delegert bort til søstern min som har bursdag samme dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...