Gå til innhold

Introduskjon av melkeprodukter...


magica og lille tryll ♡

Anbefalte innlegg

Har dere begynt med det?

 

Vi har vært litt tilbakeholdne pga mye nattevåk en periode (tenner?? magen??) Har kun gitt Nestle sin Joggolino, i tillegg til ost på skiva da. Hva gir dere? Kan man feks begynne med biola og vanlig yoghurt? Noen som har begynt med ren kumelk? Hvor sakte bør man gå fram?

 

Nå er jo snuppa en av de eldste i juliklubben (født 5.) så kanskje ikke så mange som har tenkt så mye på dette enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi begynt så smått. Ost har han fått ganske lenge - den er jo varmebehandlet.

 

Melk har han fått litt til grøten noen morgener nå. Ser ut til å gå helt fint. Men han får jo ikke så mye da. Tenker vi fortsetter med bare morgenmelk til grøten en stund til. Yoghurt har vi ikke introdusert enda annet enn bare en smak fra oss. Men det er vel ikke noe i veien for å begynne med det.

 

Det jeg tenker er at det sikkert ikke er lurt med melk til flere måltider i tillegg til en hel yoghurt + ost på skiva. Nei, man må nesten bare prøve seg litt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har småen fått smake et par skjeer yoghurt i barnehagen hver dag (fra 10 mnd), og det har vært positivt for oss pga av at han har fått litt løsere mage..

 

Ellers så får han smake på det meste vi har nå, men har ikke gitt han "rein" melk enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at fra ca 10 mnd så kan de få melk som er i mat. eks ost, middager, osv. Men det er den rene melka man burde vente med til de er 1 år. Dette pga tarmene ikke er ferdig utviklet.

 

Vi gir jo det meste vi spiser, men passer ennå litt på det med melk.

 

Tror vi kommer til å drøye litt lengre med melk(har slitt veldig med magen selv, og etter det jeg har fått vite fikk jeg tidlig melk av ymse slag som liten- så vil ikke risikere magesmerter til tassen. vet jo ikke om det er grunnen til at jeg har hatt mye plager da)

 

men man må jo bare prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...