Gå til innhold

St. Hans hvordan feirer dere som ikke bor i borettslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor ikke i borettslag. Før så arrangerte idrettslaget St. Hans med bålbrenning, leker for alle barn, lodd, pølser, brus etc omtrent som på 17. mai. I de siste årene har de ikke kunnet bruke den vanlige plassen så de har kuttet det helt ut.

Istedet er det borettslagene rundt om som lager sine egene bål og noen har noen leker for barna. Altså - hvert borettslag har sitt eget bål og sin egen tilstelning for de som bor der. Jeg vil anta at vi som ikke bor i borettslagene ikke er velkomne, da dette er et arrangement for beboerne. Hva gjør dere som ikke bor i borettslag? Finnes det egne tilstelninger der dere bor? Drar dere til nærmeste borettslag og blir med der? Hvis dere gjør det, bare dukker dere opp eller ringer dere på forhånd for å høre om det er greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi arrangerer selv hjemme, Skal ha 4 par med barn på besøk og grille å brenne bål.. Men er heldig og leier hus på en gård, så da har vi plass til det=)

Skrevet

Her finnes det noe organistert bålbrenning på strender og ligende. Sjekk med din kommune for å høre hvor det er.

Noen ganger tar vi det der, andre ganger tar vi det med familien eller med venner.

Skrevet

Vi pleier å være hele storfamilien samlet, lage bål og kose oss.

Storfamilien= Oss med barn, mine foreldre og søsken, min tante/onkel med barn og min onkel dersom han er hjemme(jobber borte)

innimellom har også ei venninne av mamma med barn vært med.

I år skal jeg jobbe, så jeg skal ikke være med.

Skrevet

Her er det mange organisasjoner som har sine arrangemanger nede ved sjøen. Noen er gratis og noen betaler man for å komme inn på. Hvis man ikke har lyst til å være med på noen av dem er det vanlig å dra ut i båt eller å dra til et sted på stranda og ha sit eget bål, enten bare med fammilien eller samle en vennegruppe.

Skrevet

HI

Takk for tips alle sammen. Skal prøve å få til en hyggelig St. Hans fest til neste år med venner og søskenbarn. Vi har ikke mulighet for bål, men kanskje noen av de andre har det. I går tenker jeg vi rusler oss en tur og ser på bålene i nabolaget

Skrevet

Vi blir vel 16 stykker i hagen vår, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til våre barn. Vi tenner bål i en sånn stor rund "skål" som er til formålet i hagen, griller pølser på spyd, bader, leker og koser oss.

De tenner et kjempebål ute på på den ene campingplassen her utpå kvelden, så det er mulig noen av oss drar ut der for å se med de største barna, men mest sannsynlig blir vi her hjemme alle sammen.

Skrevet

Jeg har aldri deltatt på St. Hansfeiring arrangert av borettslag/idrettslag. Kan ikke fordra sånne sammenkomster! Det blir så påtatt og kunstig, hvorfor ikke bare slå seg sammen med noen venner i stedet for mange fremmede?

I stedet så feirer vi med venner og familie. Vanligvis så er det hjemme hos oss vi fyrer grillen i gang, men i år skal vi til min mor og grille der.

Skrevet

Hihihi,dette er den rareste overskriften jeg har sett her inne:) Skjønner at det er mange fra "byen" her ja:-P

Jeg bor da ikke i borettslag (som du sikkert allerede har skjønt),men bor i en kystkommune. Vi skal grille her hjemme med venner,så når baby skal legge seg tar far i huset gjestene med på sjøen i båt.De skal da farte kysten rundt for å se st.hans bål.

De andre årene har vi vært på tilstelning på en strand i nærheten hvor det har vært lodd,leker,grilling,krabbefiske,bål,underholdning og full pakke.

Sjekk lokalavisen eller ring komunnen og hør om det er tilstelninger i ditt distrikt:-)

Ønsker dere alle en kjempefin st.hans feiring:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...