Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Det verste med min forrige fødsel var at jeg hadde et voldsomt press bak når jeg hadde rier (i tillegg til smerter i magen selvfølgelig). Akkurat som om jeg skulle holde igjen en svææær fis, eller holde igjen en magesjau. Det var vondt og slitsomt. Fikk epidural, men den tok kun smertene i magen. Det virket som om JM syntes det var litt rart at jeg hadde sånn press hele fødselen (maaange timer), men jeg fikk liksom ikke noe klart svar på hva dette var. Nå lurer jeg på om alle opplever dette, eller hvorfor det blir sånn. Det er det jeg gruer meg mest for til neste gang. Har hørt at noen opplever det under pressriene, men helt fra begynnelsen av fødselen?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Jeg hadde det sånn under mine fødsler i hvert fall. Trodde det var helt vanlig jeg. Når kroppen jobber med å "skru" en svær baby nedover i bekkenet ved hjelp av riene er det da helt naturlig at det føles sånn som du beskriver.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 De første tegnene til at jeg hadde rier var at jeg kjente "tak" krosryggen. Kjentes ut som om jeg bare måtte noe helt enormt på do, så jeg gikk på do hele tiden. Helt til at jeg skjønte at det faktisk var rier. Fikk aldri vondt i magen - om ikke disse ryggsmertene bare overgikk de - så, jeg hadde vondt der bak fra start til slutt.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Det var som om ungen skulle komme ut "bommelom"? Ikke sant?. Jeg lå på siden og fødte første gang, og det som hjalp meg var at en av damene satte knyttneven i nedre del av ryggen/korsryggen og presset mot. Sa ifra om det andre fødsel, at jeg ville en skulle gjøre det samme for da ble det ikke vondt og presse ) Men 2.gang var det ikke nødvendig. Da var det ikke vondt der bak, men andre steder..Men ungen kom da ut alikevel ) Så det er normalt. MEn trenger ikke skje. Sprøs hvordan ungen ligger tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 ok, da er det sikkert helt vanlig da. Men andre folk jeg spør har ikke hatt det sånn. Forresten, jeg kjente det ikke i ryggen, men i rompa altså. Og jeg fikk et enormt behov for å knipe igjen til riene var over. HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 jeg hadde det akkurat sånn! som om en diiiger vannmelon ville ut bak! jeg fikke også epidural, men den tok ikke det presset, akkurat som du sier. det var helt forferdelig, og akkurat det jeg gruet meg mest til ved neste fødsel. Heldigvis ble det ikke sånn, og siste fødsel gikk veldig fort, bare rett over 3 timer fra første ri.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 Jaaa.. Endelig noen som har opplevd samme som meg.. Trodde jeg var helt sprø, for har ikke hørt om andre.. Men her føltes det ut som jeg måtte drite, og presse ungen ut rompa.. Hadde skikkelig press i rompa.. Hvertfall sånn det føltes.. Men han kom jo selvsagt ut rett plass. I tillegg hadde jeg rier i magen, og ikke korsryggen som mange andre har.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 jeg hadde også rier i magen, sånn som du. men det presset bak var grusomt, og ødela en ellers grei epidural;-)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #9 Skrevet 23. juni 2010 Hadde det sånn med første!! Det pressa og pressa. Og det kjentes ut som jeg skulle drite henne ut. Men med andre så kjente jeg det forran istede, så det kjentes ut som klitten holdt på å revne! Men det vare bare når jeg pressa da, ikke under riene. Kan ikke huske jeg kjente det dritepresset med andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå