Gå til innhold

Lar dere småtrollene klatre rundtom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller løper dere over alt og tar de ned fra stoler osv før de kommer seg opp? Har en klatre-Tarzan i hus og hun klatrer på alt. I går la hun optimistisk foten på stuebordet og prøvde å forsere det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har latt våre klatre, så lenge det ikke ugjør noen fare for dem. Er det farlig er vi enten der og passer på (som trapp) er det farlig OG de ikke har noe der og gjøre (som glassplata på stuebordet) så tar vi dem ned.

Vår på 18 mnd har sluttet og klatre så mye nå, han klatrer opp på stole, men da er det for og sitte der.

Han behersker også trappa veldig bra nå, både opp og ned.

Jeg tror at om de får lov, så blir det ikke så spennende og lokker ikke så veldig, så da slipper man all den løpinga etter unger som befinner seg der de helst ikke burde vært.

Skrevet

Hehe her har vi latt alle klatre. Mini på 3 falt ned fra plommetreet til svigermor i går. Resultat: sommerkne og kul i panna.

Erfaringen min er vel at man må bare gi litt slipp men så fort det er fare så har jeg i alle fall tatt de ned når de var små. Slik som feks da førstefødte svingte seg i lyskrona og synes det var gøy. Mora synes ikke det var fullt så gøy og i ettertid lurer jeg på om det var lyskrona og kostnadene jeg var mer bekymret over enn skrotten som hang i den ;)

Skrevet

Vi lar henne klatre så mye henne vil. Hun er spesielt glad i sofaen. Vi bare flytter bort bordet så hun ikke slår seg i det. Hun har detti ned noen ganger men blir ikke skremt. Vi prøvde i starten å ta henne ned hver gang men hun syns det var moro. Så da bestemte vi oss for å bare la henne være.

Vi har heldigvis ikke trapp men hun klatrer i trapper hos andre. Hun er 15 mnd.

Skrevet

Jeg tror det er viktig av de får litt frie tøyler med tanke på klatring. Koordinasjon og balangse henger sammen med læringsevne, så det kan være du nå investerer i smartere barn....:-)

Skrevet

Klatre er greit, men passer på.

Bordet er fy etter 1 år, men før, så er det jo noe som må testes....

Skrevet

Jeg lar henne klatre jeg også, men andre som kommer er forskrekket over at hun får klatre feks opp i gåstolen sin. (er ikke på hjul altså... )

Men hun har aldri falt ned derfra og behersker det veldig fint. Hun er forøvrig 17 mnd. .-)

Skrevet

Der det er ufarlig eller bare litt skummelt lar vi dem klatre.

Der det er farlig for dem å falle ned passer vi på.

Der det er virkelig farlig å klatre (f.eks på peisen da det en dag kan være fyrt i den), noe kan bli ødelagt (pianoet eller tv-benken) eller det helt klart ikke passer seg å klatre/leke (f.eks spisebordet) tar vi dem vekk når de begynner å prøve seg.

Eldste har ikke vært noe særlig til klatrer, så med han har det vært en enkel jobb. Men lillebror derimot ... han klatrer overalt, det være seg skuffer, stoler, peisen, vinduskarmer osv.

Skrevet

Mini som er 17 mnd idag er også ei klatremus. Hun prøver forøvrig å ta foten over sprinkelsenga også nå da! I spisestolen greier hun å løfte seg helt opp til hun står i stående stilling, sofaen tviholder hun seg fast i til hun kommer seg opp selv, for ikke å snakke om trappene når vi er på besøk. Vi skal flytte inn i hus i august, så da er det definitivt trappegrind som gjelder ja. Jeg lar henne klatre litt mens jeg passer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...