Gå til innhold

Hvor lenge bør man koke flaskene til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså; til de er hvor gamle? Vasker de i oppvaskmaskinen og føler at det er litt overdrevent å koke de etter det, mens mannen i huset mener det er grusomt om jeg slutter med det så lenge jeg gir flaskemat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge helsesøster: til de er 6 mnd. Etter det holder det med vask, pga at barnet tåler melkebakteriene (eller noe sånt...) etter 6 mnd.

Skrevet

I boka/heftet "Spedbarnsmat" som deles ut på legekontorer og helsestasjoner, står det at flaskene bør kokes ihvertfall de første ukene av babyens liv. Dersom jeg ikke husker dramatisk feil.

Skrevet

Om oppvaskmaskinen har et program på 60 grader, er det nok. Bakterier drepes etter ti minutter i 60 grader. Det er jo ikke akkurat sterilt kirurgisk stål det er snakk om da!

Skrevet

helsesøster sa bare de første ukene. Men vaske de NØYE.

Hun sa også at minien her på snart 4 mnd kunne drikke kaldt vann fra springen

Skrevet

Jeg koker flaskene når de er helt nye. Sjelden jeg koker flaskene etter det. Vasker de i maskinen eller på det varmeste vannet i springen med zalo. Smukkene det samme (ikke maskin), men koker smokkene av og til.

Dette har jeg gjort med begge barna siden de var nyfødt.

- lever og er oppegående begge to. Friske er det også!!

Skrevet

Jeg vasket og kokte minst 16 flasker i døgnet med alle deler, skrukork, smukker osv i 6 mnd... Helsesøster sa det var det jeg skulle gjøre, stemmer ikke det da? All den moroa til ingen nytte??

Skrevet

Jeg har tilhørt to ulike helsestasjoner på mine to små barn og ingen av de sa det var nødvendig med koking slik du beskriver, 13.10.

Tror det er veldig viktig å koke før du bruker flaskene første gang, da. Men etter det holder det å koke innimellom - hvertfall smokkene. Men å vaske de på godt varmt vann, min. 60 grader er mer enn bra nok.

Skrevet

Ja, ja - det var det jeg fikk beskjed om. Da tvillingene var 6 md fikk jeg beskjed om at nå behøver du bare å vaske flaskene, du kan slutte å koke dem.

13:10

Skrevet

Hvor lenge koker dere vannet da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...