Gå til innhold

Har noen av dere avlastning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som regel er det jo foreldre som har ett eller flere barn med en eller annen form for diagnose som har dette, og får dette gratis igjennom kommunen.

Men lurer på om noen av dere har det sånn privat, at dere selv betaler for det og slik?

Jeg tenker at jeg kunne trengt to helger i måneden, begynner å jobbe turnus snart, og er alenemamma. Det vil si at jeg jobber hver tredje helg, men gjerne vil ha en helg ekstra for å ta litt vare på det sosiale og meg selv også. Far er ikke inne i bilde, og vil heller ikke inn. Så den saken er jo grei. Har barnet mitt 110%, og er hjemme med han hele tiden. Barnefar psyker meg rett og slett ned med trusler og mye rart, og jeg begynner å bli ganske ødelagt. Føler meg ensom, og rett og slett deprimert. Og slik har det pågått veldig lenge. Alt er fint helt til barnet mitt legger seg, da presser tårene frem og alle de negative tankene. Føler faktisk ikke at jeg har et liv. Barnet mitt er ett og et halvt år.

Så, hvordan går jeg frem med at jeg vil ha avlastningsfamilie? Og hvor mye betaler jeg for dette? Kan jeg snakke med nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kontakte barnevernet der du bor. Det er de som avgjør om du kan få besøkshjem til barnet ditt.

(Det heter Besøkshjem, avlasting er for barn med en diagnose, handicapp etc)

Etter det du skriver tror jeg du lett kvalifiserer til besøkshjem.

Jeg har ihvertfall fått det til mine 2 barn som jeg også er helt alene med.

Da er det barnevernet som dekker kostnaden, ikke du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...