Gå til innhold

Utbetalt 40.000,- eller av og til litt mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det greit, ikke verdens største huslån. Ikke har vi verdens dyreste livsstil. Vi har det rimelig greit. Men det er ofte tomt før lønning, og vi må tenke oss om. Ikke har vi verdens fineste bil og trenger nå å begynne å legge av til en ny bil til neste år.

Men så har vi alle de andre. Tviler på at det er særlig mange i vår krets som har mindre enn 60.000,- utbetalt til sammen, gjerne mer. De vet jo at vi har både mere i lån og at vi tjener mindre enn dem, men de forstår liksom ikke helt at vi ikke har råd til det samme som dem. Tror de at alle har det så fett økonomisk som de har selv?

Hører stadig at det koster jo ikke så mye, det er jo ikke så dyrt. Det er bare tusen kroener her og tusen kroner der. Men samtidig så var det noe som sa ved planlegging av felles ferie at de ikke trodde det var aktuelt for oss å bli med.

Tror nesten de foreventer at alle i etableringsfasen skal ha minst en mill i året og stor egenkapital og feite biler og svære hus uten lån. Av og til tenker jeg at jeg ikke orker være sammen med dem, det er så fokus på penger hele tiden og ting at jeg blir sprø.

Vi kan ikke bare haste avgårde på konserter i oslo og gøteborg, og bo på dyre hoteller. Men hey det er jo bare 10 tusen spenn. Ugg, jeg orker snart ikke mere av det. Jeg er egentlig fornøyd, men jeg føler meg så stakkarslig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dropp å reise på konserter overalt, og skipp den felles ferien hvis dere ikke klarer å legge opp penger til det.

Når man har mye er det lett å ikke forstå hvordan det er å ha mindre. Det er jo nesten ingen i etableringsfasen som har 1 mill i året + alt det andre. Er dette kretsen der dere bor eller selvvalgt vennekrets?

Skrevet

Skole og studievenner. Vi blir aldri med på disse tingene, men det er sånne ting alle de andre gjør på.

Samt at mange i området tjener mye også, vi bor på Vestlandet og mange jobber i Nordsjøen eller tilhørende industrier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...