Gå til innhold

Andre som har maattet slutte aa amme pga for MYE melk...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har naa sluttet aa amme denne uka og gaatt over paa MME... Lille er 5 mnd og har ikke lagt paa seg nok paa morsmelk. Han var paa 75. percentil da han ble foedt og har naa sakte men sikkert bevegd seg ned paa 9. percentil.

Men det utrolig merkelige er at jeg har saa veldig mye melk... Helsesoester mener at jeg har for mye saa han blir mett paa foerste draapene foer han faar tak i den fete melka og kaloriene. Og han har vaert stappmett etter pupp, og nektet aa ta noe som helst mer etterpaa. Har proevd aa pumpe ut etter et maaltid og gi det som er igjen etter at han er ferdig, men det kan vaere flere desiliter, og han er proppmett. Har ogsaa proevd aa pumpe ut foer et maaltid men det er jo ikke noe man kan gjoere dag ut og inn, og naar man er ute blant annet? Han har ogsaa spist hver 2. time doegnet rundt siden han ble foedt, saa naa er jeg sliten.....

Saa naa har jeg altsaa sluttet aa amme og proever og se om MME hjelper paa vekta, men det foeles ikke helt bra aa slutte naar jeg har saa mye melk og skulle oenske jeg kunne fortsette... Noen raad??

Hilsen melkespreng....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan bli morsmelk-giver? Ta kontakt med morsmelkbanken på sykehuset.

Skrevet

Takk for svar, har tenkt tanken, men her paa sykehuset hvor jeg bor i England har de ikke noe slikt tilbud. Kan selvsagt pumpe og kaste store mengder med melk men har ei jente paa snart 3 aa ta meg av ogsaa saa foeler jeg ikke kan sitte og pumpe dagen lang... Skal se neste uke naa om lille har lagt paa seg noe mer med MME, hvis ikke kommer jeg til aa bli litt fortvilet over at jeg har slutta aa amme tror jeg...

Skrevet

Må du slutte å amme helt da. Hva med å kombinere? Noen måltider MME og noen med mm. Hvis etterspørselen av mm går ned, så vil jo mengden også minke.

Skrevet

Lurer litt paa aa gjoere det... Grunnen til at jeg sluttet helt var at jeg har proevd i ukesvis aa faa ham til aa ta flaske med MME men gjorde det ikke foer jeg sluttet med puppen og ikke ga ham noe valg. Hvor lang tid tar det foer melka forsvinner da? Har gaatt 3 dager naa og lurer paa aa forsoeke med litt pupp igjen i morgen...

Skrevet

Jeg har hatt veldig mye melk, og slet med overproduksjon og brystbetennelse +++ særlig i starten. De første 3-4 månedene pumpet jeg meg FØR jeg ammet, pumpet ikke ut kjempemasse, kanskje en 40-80ml, slik at jeg så at melka begynte å bli tykkere (melkehvit på farge, og ikke blåhvit). Da fikk snuppa tilgang til puppen. I tillegg så ga jeg av den samme puppen neste gang dersom den ikke var helt tømt (noe den aldri var). Dette funket bra for meg, og jenta mi har hatt en god vektøkning. Etter hvert var det ikke nødvendig å pumpe helt til melka ble tykk, pumpet bare 20-40 ml dersom jeg hadde mye spreng slik at snuppa ikke bare skulle få den tynne melka. Etter 7 mnd har produksjonene min roet seg ned, og jeg pumper ikke lenger. Nå får snuppa annen mat også, men hun koser seg fortsatt ved puppen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...