mariabee Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Hei! Lurte litt på å skaffe oss en liten kurv til å ha på stue osv, når den nyfødte er kommet men problemet er, hvor finner jeg en slik kurv??? Hva tenker dere, har dere vanlig sprinkelseng på eget soverom ??
Tredje drøm Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 De selger babykurver på de fleste barneutstyrsbutikker. De er veldig fine, og man kan få dem med stativ dersom man ønsker å ha kurven litt opp fra gulvet. Endel nettbutikker selger også sånne, bl.a. mamut.net/babykurven/ og bambina.no. Du kan også søke opp brukt på f.eks. Finn, men når jeg har lett etter det der, har de stort sett vært såpass dyre at jeg like gjerne kunne kjøpt ny (i hvert fall i Sverige). Men følger man mye med, kan det jo dukke opp et kupp. Vi skal ha en liten lekegrind i stua. Kan heve bunnen på den slik at babyen kommer litt mer opp. Og så gjør jeg den litt lunere med kantbeskytter og evt legger ammeputa ved siden av. Greit å ha et sted i stua babyen kan få ligge i fred og ro. Vi har lånt oss en kurv på stativ med himmel over som vi skal ha på soverommet. Lånte den til jenta vår også, og hun koste seg godt oppi den. Hun begynte ikke å ligge i sprinkelseng før hun var ca 6 mnd - da flyttet hun inn på eget rom.
mariabee Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2010 tusen takk for svar og mange gode tips:) er ikke bare bare å være førstegangsmor her.. hehe Arbeider riktignok på småbarnsavd i barnehage som førskolelærer, men fra de er nyfødt har jeg lite erfaring meg. Så det er veldig greit med et slikt forum hvor en kan spør om ting en lurer på
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Her har de mye fint http://www.bambina.no/?nr=90&idkategori=49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå