Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 gutten min på 4 er skikkelig vanskelig..vært sånn hele år hvertfall..skriker for minste ting.kan være at æ ikke reiv av pappiret rett, at æ ikke satt koppen akkurat der han ha tenkt osv.. bli kjempe sint og hyler og skriker.. slår og kliper når blir sint...går ikke ann snakke..da bli enda mere sint... flere med sånn erfaring? kjenne æ e tom for tålmodighet, og får et sårt mamma hjerte.føler d ikke går en dag vi har d koslig for blir bae krangling,skriking og styr
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 tester grenser! Det dummeste du kan gjøre er å "rette opp" det han mener du har gjort galt. Da er jo han sjefen! Ikke finn på å godta at han utagerer fysisk, bruk time-out, han er såpass stor nå at det takler han helt fint.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Fodi han er 3-4 år :-) Når de blir rundt tre blir de litt sånn bestemmete, de skal ha ting på sin måte. Av og til kan du gjøre det slik som de vil, og andre ganger må du gi etter, de skal ikke ha full styring på alle, men de skal heller ikke bli overkjørt. Skifter du glass p slik kommando, opplever du gjerne at det heller ikke var godt nok. Til sltt må du bare si at nok er nok. Enten drikker du melka av det glasset eller så er de ikke tørste nok til å drikke. Så setter du glasset p bordet så kan fire åringen komme å drikke når det har roet seg ned. De prøver å finne ut sin egen rolle eller noe i den duren, se hvor mye de kan sjefe. Du må være klar på at det er mamma som bestemmer. Selvsagt høre etter om det er noe de virkelig mener, men om det bare er trass så skjær igjennom. Så går det over.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 prøvd et halvt år med alt uten hell..våknet netopp istad. begynte hylskrike å så sint.kommer jeg inn får jeg beskjed om gå ut.får ikke borti han el noe
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Tester grensene sine ja, er midt i det nå så kjenner meg igjen...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 må no bynn kjenn grensan sine snart no når holdt på sia januar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå