Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Datteren min er 7 år. Jeg har "alltid" fått gode tilbakemeldinger på henne, at hun er sosial, empatisk, smart, populær, morsom, snill. Men det siste året har hun forandret seg, hun har hyppige raserianfall, hun er furten, hun lyver og stjeler (bare av oss, så vidt jeg vet). På skolen går det veldig bra faglig, men i følge læreren hennes så har hun problemer med å føye seg etter de andre barna og går dermed mye alene. Jeg har lagt merke til at hun ofte er alene når jeg henter henne på SFO. Jeg tror at hennes negative atferd blir fosterket når hun oppdager at ingen vil være venn med henne når hun blir sint og sur. Men jeg vet ikke hvorfor hun blir det! Det har ikke vært noen alvorlige forandringer i hjemmesituasjonen - hun bor med meg, mannen min (faren) og en lillebror. Ikke har vi flyttet, ikke skal vi skille oss og ingen nære har dødd det siste året. Det er åpenbart noe som plager henne, og jeg vet ikke hva. Jeg får en ny historie for hver gang jeg spør henne. Nå er det sommerferie og jeg håper at hun legger av seg denne oppførselen til skolen starter igjen, og vi i familien skal hjelpe henne med det. Det innebærer at jeg ikke kan bli sint og sur når hun slår seg vrang, jeg vet at jeg lett blir smittet av hennes dårlige humør. Men tror dere at det kan være en ide at hun går til helsesøster for samtaler med henne? Og hva kan vi i familien gjøre for å hjelpe henne? Jeg vil ha tilbake min blide jente, hun som var en sosial vinner! For om dette fortsetter, så er jeg redd for at hun blir hele skolens mobbeoffer... Takk for svar, hilsen frustrert mamma
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Det at hun har forandret seg kan jo tyde på at det har skjedd noe i livet hennes. Ikke nødvendigvis hjemme hos dere, men på skolen og blant venner. Du må på en eller annen måte prøve å finne ut hva det kan være. Det er faktisk ikke sikkert hun vet helt selv hvorfor, så du må nok være litt detektiv. Snakk med lærer, andre foreldre? Og prøv å fange opp signaler i forhold til hva som blir sagt og hva hun gjør. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå