Gå til innhold

hvor mange timer er ditt barn i bhg per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

liten undersøkelse...

Jeg jobber 100 % og har i tillegg et stykke å kjøre.. Har mulighet til å jobbe litt redusert, men ender da opp med å måtte kjøre i rushtiden til og fra jobb, så er ikke mange minuttene jeg faktisk tjener på å slutte tidligere..

men hva er egentlig "normalen"? (eller normalen her på dib i alle fall)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som førskolelærer kan jeg jo svare på hva jeg ser i hverdagen:-)

Det er stor forskjell på når foreldre har mulighet til å levere og hente. Noen har stort nettverk med besteforeldre og stor slekt i nærområdet,, og mor og far jobber gjerne til litt forskjellige tider. Da kommer gjerne barna i bhg mellom 08.00 og 10.00 og blir hentet mellom 14.00 og 15.30.

Andre har ikke nettverk og far jobber gjerne borte i perioder. Da er det kun mor som kan hente og levere, og barnet kommer da mellom 07.00 og 07.30 og blir hentet mellom 16.00 og 16.30.

Begge deler er normalt, og vi som jobber i barnehagen (der jeg jobber ihvertfall) gjør morgenstund og ettermiddag til rolige og koselige tider da vi kan ha fine samtaler og lesestunder med barna.

Den perioden på dagen da det er flest barn i bhg er mellom 08.30 og 15.30.

Jeg vil poengtere at hvorfor barna er i bhg lengre eller kortere dager ikke er noe jeg bryr meg med. Vi er et pedagogisk tilbud med stor omsorg som vil gjøre bhg-dagen trygg og fin for både barn og foreldre:-)

Skrevet

Alt for lenge!! fra rundt 7.30 til 16.30. I dag var hun det og da har jeg så vondt. Mannen min jobber slik at han kan levere noe senere og hente tidligere pga turnus :)

Så henter bestemor og tante ganske ofte.

Skrevet

Oftest 8- 15.30. Hun kunne begynt 8.30, men er på en uteavd og vil begynne da for å kunne være inne litt før de går ut.

Skrevet

Akkurat nå fra 9 til 14.30, men det er fordi jeg har permisjon med minstejenta.

Når jeg begynner jobbe igjen til høsten blir det fra 8.30 til 16.00.

Jeg begynner på jobb klokka ni, så jeg leverer dem halv ni.

Mannen min (som begynner kl sju) slutter halv fire så han henter de rett før fire.

Skrevet

Hun er der 0800 til 16.15 ca, over 8timer allså. Synes det er fælt,men sammtidig vil jeg kune jobbe i min jobb som jeg trives med,og bo her som vi trives og ha denne økonomien vi trives med. Egoistisk, kanskje, men sånn er det. . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...