Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Er det slik at men må ha minst 3 i norsk og matte for å bli tatt inn på lærerstudiet? :/ Leste det på nettet. Matte er ikke min sterke side uheldigvis
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 For å bli allmennlærer må man det ja. Jeg syntes egentlig 3 er litt lite jeg da. Man skal faktisk undervise elever i de fagene og bør minst være over middels (3.5) etter min mening. Det finnes andre alternativer da om du ikke er fortroelig med matematikken. Årsenheter med ped på toppen. Da kan du ta bacelor eller master i det du liker for å deretter ta ped. Du kan også bli faglærer i diverse fag. På UIA har de faglærer i flere fag.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Hvis du ikke har forstått det logiske med matematikken ser jeg ikke for meg deg som lærer heller.. 3 i matte er ingenting. Før måtte du ha over 5 i snitt. Mamma kom ikke inn før tredje gangen hun søkte. Måtte forbedre karakterene og søke på nytt hvert år.. Så det var nok enda vanskeligere før i tiden
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Kravene er 3 i norsk og matte, og 3,5 i snitt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Det går FAKTISK an å være en dyktig lærer selv om man ikke er et mattegeni!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Saklig. Man trenger ikke være mattegeni for å få 3 eller 4... En grunnleggende forståelse av logikk bør være påbudt når du er den som er ansvarlig for å få elevene til å forstå noe.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Da lurer jeg virkelig på hva du skal lære bort om du ikke har noe kunnskap i det faget du underviser anonym 21.02? Er du allmennlærer så kreves det at du kan undervise i alle fagene.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Mattegeni med 3 i matematikk? Det er jo UNDER middels. Man må ikke kunne alt for å være lærer, men man bær vel kunne noe?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Yes, da vet jeg det. Takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå