Gå til innhold

Ang dusjing sammen med barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg dusjer sammen med sin 8 år gamle sønn, er det greit eller ugreit? Hva mener dere om det?

Når de overnatter med oss (de bor ett godt stykke unna, og barna våres er kjempevenner) så går de i dusjen sammen om morran.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres rart ut, syns nå jeg.. Gutten er for stor, og burde dusje alene.

Skrevet

Hvis åtteåringen syns det er greit, så er det greit for meg.

Skrevet

På ett eller annet tidspunkt oppstår sjenansen for de fleste - for mange gutter nettopp i 7-8-års-alderen. Synes det skal respekteres, slik at gutten kan velge å dusje alene.

I svømmehaller og garderober dusjer jo alle sammen, så jeg ser ikke noe problem i at de fortsetter med det dersom de selv har et avslappet forhold til det.

Hvis du mistenker at det ligger noe annet bak fra den voksnes side, eller også hvis barna bare begynner å bli ukonfortable, så må du selvfølgelig sette foten ned med en eneste gang. Helst på en måte som er skånsom for barna så de ikke føler de har vært med på noe galt. For barna kan det kanskje presenteres som at nå er dere så store at det blir for trangt for alle sammen å være i dusjen samtidig?

Skrevet

Dusjer med alle barna mine jeg. Dvs ikke dusjer heller, vi har boblebad. Elleveåringen har riktignok ikke vært oppi der sammen med meg på en stund, men sammen med småsøsknene er han helt usjenert og springer oppi. Han har heller ingen bluferdighet overfor meg ennå, han uttrykker det slik: "Ingen er jo flau for sin egen mamma, vel".

Han går også i svømmehallen med pappaen hver uke. Har ikke hørt noe om at det er noe pinlig. Han sliter noen ganger med å rekke doen i tide (sønnen min altså!) og må innimellom innrømme at trusa ikke er tørr. Da hender det jeg forlanger at han skifter og vasker seg der og da, selv om jeg er på badet samtidig.

Men vi har et avslappet forhold til nakenhet - jeg smører frokost matpakker i bare Evas drakt hver morgen før jeg rekker å gjøre meg klar... Så spiser de og jeg kler meg, og vips er vi avgårde.

Skrevet

Jeg synes det er fryktelig upraktisk, men ut over det mener jeg ikke så mye:) Dersom det er ok for barnet og den voksne og det ikke foregår noe som ikke burde involvere barn så ser jeg ikke problemet. Er temmelig avslappet i forhold til kropp og nakenhet.,

Skrevet

Så lenge det er greit og naturlig for sønnen, så er det vel ikke noe å fare opp for? Noen har faktisk et naturlig forhold til nakenhet og kroppen sin uten at man må mistanke overgrep med en gang.

Leser heller med forferdelse i en annen tråd at en mor ikke engang føler det naturlig å dusje sammen med sin 1,5-åring - og i tilfelle ville hatt på seg en bikinitruse hvis de skulle dusje sammen....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...