Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Veldig ordentlig jente. Jeg trodde hun var 16 eller 17 før jeg fikk høre at hun gikk i 8ende. Har bare toppkarakterer, god i sport, ser og oppfører seg ordentlig ut. Men det er også alt jeg vet om henne. Vi har nettopp flyttet hit og denne jenta tilbød seg å sitte barnevakt. Hyggelige foreldre også foressten.. Og hun er vandt til å sitte barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 8. klasse er det 13-14 år? Litt i yngste laget.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 kommer helt an på det da, hvor gammel er ungen som skal passes, hvor lenge er det snakk om, har potensiell barnevakt og barn tilbrakt tid sammen så du vet at barnet føler seg greit trygt????
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Går helt fint det vel :-) Jeg ville virkelig takket ja, hun er npok ute etter å tjene penger. Jeg var barnevakt da jeg var yngre før jeg begynte å jobbe i butikk. Begynte å passse barn da jeg gikk i 5 klasse. Det var vel mer trilleturer en eller 2 timer dagen her og der. Jeg villle takket ja, ¨så lenge du føler deg trygg på henne. La henne passse barnet ditt på dagen en dag, og se hvordan hun er sammen med barnet. Da kan du de bygge opp et tillitsforhold og ikke minst er det godt for barnet ditt å ha andre eldre rundt seg som ikke er foreldre. Lykke til og lucky you!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Ja, herregud - selvsagt. Er hun ansvarlig og moden er det absolutt ingen problem. Jeg satt barnevakt regelmessig rundt om i bygda fra jeg var 12. Gikk knirkefritt hver gang.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Ja, har en datter på tretten som er barnevakt for sine søsken.
FrøkenSprøken Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Ja, det hadde jeg ikke hatt noe problem med. Det finnes jenter som blir mødre i 20. klasse Ikke at det anbefales, men allikevel... Men sånn generelt har jeg ikke barnevakt før barna er gamle nok til å selv gi godkjenning til at det er greit, og da skal det være en barnevakt barnet kjenner godt. Vi lar gjerne sønnen til mine gudforeldre sitte barnevakt til størstegutten vår på fire år. De kjenner hverandre godt, og det er en veldig ansvarsfull gutt. Han går i åttendeklasse nå, og har fått vært barnevakt i et år eller to allerede. (Han har ikke vært det, men han hadde fått lov dersom vi hadde hatt behovet for det, og sønnen vår har fått denne gutten som alternativ til barnevakt, men har da valgt mormor/farfar e.l. istedet.) Jeg vet ikke om jeg ville ha latt denne gutten lagt mini, men kanskje? Tror egentlig ikke det ville ha vært et problem det heller, men hvis det skulle ha vært noe jeg tvilte på om han kom til å fikse, måtte det ha vært legging.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Det hadde jeg gjort uten å blunke. Men jeg ville ha startet forsiktig, f.eks ved at hun skulle sitte et par timer mens dere var ute og spiste, holdt dere edru og var tilgjengelig. (selvsagt etter at hun har blitt kjent med barna). Så kan du jo øke ansvaret etterhvert som du føler deg tryggere.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 ja hvorfor ikke, søster mi begynner i 8ene etter sommeren og hun har sitti barnevakt her...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Ja. Jeg var barnevakt for to familier da jeg var 14. Begge hadde to barn. Det ene søskenparet passet jeg fra fredag til søndag en gang også (naboer).
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Ja, så lenge hun har toppkarakterer... ehh. Skjønner ikke helt hvorfor du skrev det. De kan være like ansvarsfulle selv om de ikke er flinke på skolen. Men, ja jeg hadde latt en 8. klassing være barnevakt, hvis jeg stolte på vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #14 Skrevet 22. juni 2010 Vel, jeg nevnte det kun fordi jeg vet veldig lite om henne, men akkurat det vet jeg for det var snakk om det i forbindelse om en søknad. Jeg synes nå det har noe å si jeg da. Sier jo litt om at hun er ansvarsbevist, arbeidsom og har evne til å konsentrere seg. Egenskaper som passer bra for en barnevakt. At hun er blid og sjarmerende så jeg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå