Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Det å søke opp enkelte ting på nettet er ikke bare bare, så prøver å forhøre meg blant dere kloke damer her inne;) Samboeren min svetter, og jeg får ikke lukta ut av t-skjortene hans... Han vil jo selvfølgelig ikke bruke disse plaggene som tas ned fra tørkesnora med samme stanken i som de ble putta inn i vaskemaskina for! Hadde det bare vært ei t-skjorte skulle jeg ikke ha sagt no, men nå har vi kasta en del grunnet dette problemet... Noen som har gode råd/tips til å få vekk stanken??? Må si at jeg, gravid i 33.uke, ikke akkurat får opp matlysta... Jeg er villig til å prøve det meste for å bare ha velduftende klær i huset:)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 de gangene jeg skal vaske t-skjorter til gubben som stinker svette, legger jeg den/de i en bøtte med kaldt vann over natten-gjerne et døgn. Merker forskjell på det. Det gjør jeg også med klær som har fått flekker, tomatsaus feks, en desj med zalo gnikkes på, og legges i kaldt vann over natten. Og som oftest er det borte vekk lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 legg de i edikk vann 1 time, vask med omo pulver på 60 grader og en frisk tøymykner. ikke bruk kortprogram. hvis lukta er under armene finnes det ett liniment på apoteket en kan smøre på ett par ganger i uka, det er kjempe effektivt og tar bort funkt og lukt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 HI her... Superdupert med raske svar:) Plutselig så lukter han som en blomstereng igjen (noe overdrevent kanskje) Men takker for tips, disse skal testes PRONTO!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Har ikke noe tips angående klærne, men har et produkttips til mannen din. Mannen min slet endel med dette, og prøvde mange slags deodoranter. Tilslutt endte han på aluminumklorid (?) fra apoteket. Du tar på produktet på kvelden og vasker det vekk på morgenen. Dette forhindrer all svette i 3 dager, og du trenger ikke bruke noe deo ellers. Ingenting har funket på mannen min før han prøvde dette :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 kom på en ting til, polyester t-skjorter har en tendens til å lukte. gå for bomull. Det linimentet jeg nevnte (husker ikke navnet..glass flaske med apotek etikett, grønn og hvit) er til å rulle på i armhulen, ble kanskje litt rart formulert. Ja nå blir gubben lukten godt, hehe. Husker første gangen min kjære hadde overnattet hos meg. han glemte igjen en skjorte, jeg hadde den i senga og lå å snuste på den i ukesvis:-)
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Når det skjer, pleier jeg bare å bruke mannen min til klesvasken. Det hjelper alltid.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Har hørt at man stappe det i frysen i noen timer, men må da være forsiktig når man tar tøyet ut for det kan brekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå