Gå til innhold

Er jeg helt grusom nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så slem:(

Har en på 17 mnd som styrer en del ved legging!Han klatrer ut av sprinkelsenga si og står opp med en gang vi går ut av rommet.Og sånn holder vi på leeeenge!

I det siste så har jeg eller mannen sittet inn på rommet til han har sovnet,men det går jo ikke i lengden,det kan ta 1 time.

Så nå har jeg kjøpt seler (sånn gamledagse) Har på han de,og festet de i den ene sia av senga,han kan fint reise seg og stå,men klarer ikke og klatre ut.Går inn ofte og roer han,hyler nå.Stakkar!

Men det går jo ikke og sitte inn på rommet hans hver kveld i lange tider,får jo ikke gjort noe,og kjedelig om vi får besøk.Han var så flink før,la seg til med en gang,men etter han begynte og klatre ble det et mareritt..

huff,dette er ikke gøy!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du er grusom! Stakkars unge. Hvor mye fortere sovner han når han er lenket fast til sengen da? Regner med at det ikke er mange minuttene. Det er jo for deres egen del dere gjør dette, fordi dere ikke GIDDER å legge ham hele tiden. Fy fader!

Skrevet

Jeg personlig synes det er grusomt.

Hva med å innføre "stor seng"? Altså, ikke voksen seng, men liten barneseng uten sprinkler på. Kanskje han da blir så stolt at han vil ligge i senga si? :)

Sånn seng jeg tenker på;

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=20041803

Skrevet

Håper du mener seler som er ment for sengebruk, og ikke sånne som man har på dem når man er ute og går? De skal nemlig IKKE brukes i sengen pga kvelningsfare.

Skrevet

Ja dette synes jeg var i overkant. Dere må jo ta dere tid til å gjøre dette ordentlig.

Skrevet

Huff! Vi kan holde på 1-2 med og følge han tilbake til rommet,bli ikke noe igjen av kvelden da.Han er ikke sånn lenket fast,det er løst,men bare så han ikke klatrer ut.Er jo skummelt også,ikke så lyst til og gi han stor seng riktig enda.

Er nok grusom da ja!

Skrevet

ja, det er grusomt å lenke fast en unge til sengen! Da gjør du det til ett grusomt sted å være! Da kommer han ALDRI til å like å sove der! Anbefaler deg VIRKELIG å fjerne de med en gang! Alle små barn har episoder der de klatrer ut av sengen og er trass om natten!

Det er bare noe du er nødt å vende deg til! Ellers så må han sove mindre om dagen!!!

Ville kalt det på randen som misshandling egentlig! Man skal ALDRI I VERDEN tvinge ett barn til noe, ved mindre det er farlig! Men dt er ikke farlig å irritere foreldre..

Skrevet

Hva med å kjøpe en sånn sovepose som han har på seg istedenfor? Med hull til armer og hode men som en sovepose rundt bena. Forstår godt at det er strevsomt å holde på i en time, men det vitktigste er å være konsekvente og legge ham igjen og igjen og igjen. Lykke til :-)

Skrevet

Lenker fast ungen som en hund.

Vi har nå i snart 5 år sittet inne på barnerommet. Tar gjerne +- 1 time hver kveld etter at lesingen og syngingen er over.

Vi sitter annenhver kveld.

Slik er det å ha engstelig/redd unge.

Regner med vi slipper å sitte der når hun blir tennåring.

Skrevet

De sa på banrebutikken at man fint kunne bruke de i senga.

Tenkte det ville hjelpe oss en periode så han holder seg oppi senga.

Men går og tar de av,kjennes ikke godt i mammahjertet heller.

Takk for at dere sa i fra:)

Skrevet

jeg er egentlig imot seler, la barna ligge og gråte og det som "verre" er med barn, men svarene du har fått her inne overrasker meg. jeg kjenner jo ikke barnet ditt, men vi har en på 20 mnd som vi hadde det samme problemet med en stund. han kommer seg ikke ut av senga enne, så vi ordnet det hele med å gå ut og inn HUNDRE ganger før han la seg til å sove. gikk inn med 30 sek mellomrom, putta i smukken og gikk ut igjen. han vet godt at mamma og pappa er i rommet ved siden av og dette var bare hans måte å prøve ut oss på. han er en trygg unge! jeg tror jeg hadde gjort det samme som deg hvis min gutt kom seg ut av senga. så hun ene spurte hvem dere gjorde dette for, og hun mente det var dere selv, men jeg tviler på at barnet ditt har det godt når han styrer sånn ved leggetid, så hvorfor ikke seler?

Skrevet

Herlighet, du kan da ikke binde ungen din fast til senga? Hører du ikke selv hvor galt det høres ut. Det du beskriver må håndteres på en annen måte, det er vanlige probleer. Å binde barnet fast i senga er ikke normalt.

Skrevet

Mannen min sitter inne på rommet hans nå.

Jeg tenkte at det var omtrent det samme som disse posene folk bruker,som man fester på begge sidene.De selene er nesten likedan,samme festet,men festet de bare på den ene sida så han klarer og reise seg,og gå fram og tilbake i hele senga.

Han bruker ikke smokk,så har ikke det og lokke med heller.

Han virker ikke redd,bare for og ha det sakt,de gangene han står opp ler han og løper!

Selvfølgelig skal det være litt slit og være forledre også.

Slapp av damer,selene er pakket bort.

Snakket med hun som solgte meg de om det også,og hun mente det ikke var galt for en periode!

Skrevet

Jeg skjønner at du er desperat, men du må ikke finne på å binde barnet ditt fast til sengen. Jeg er helt sikker på at dette er imot alle slags anbefalinger, og jeg håper virkelig du lytter til hjertet ditt og tar bort selen. Jeg får helt vondt imagen av å tenke på at et lite barn blir lenket fast av sin egen mor. jeg tror ikke du er slem, men at du er så desperat at du ikke helt tenker klart.

Skrevet

Nei du er da ikke grusom.men vet ikke om dette er det lureste...

Skrevet

Hvis alle er så imot selebruk i seng, hvorfor blir det så solgt sovepose med seler??? Er det ikke også tvangbruk??

Skrevet

Synes egentlig ikke det er SÅ sjokkerende og forferdelig, men jeg tenkte først og fremst på sikkerheten til barnet.

Seler som er så lange at han kan gå rundt i senga utgjør en kvelningsfare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...