Gå til innhold

Andre som har baby med stort søvnbehov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det kanskje høres ut som et luksusproblem for de som sliter med søvnmangel men jeg sliter med det motsatte. Ungen min som nå er 7 mnd sover mye og holder ut svært kort i våken tilstand. Han er ikke syk, det er jeg ganske sikker på, tror han bare har stort søvnbehov.

Når han våkner rekker jeg såvidt skifte og mate han før han er kjempetrøtt igjen og vil sove. Blir jo nesten ikke tid til noe annet. Dessuten sover han dårlig i vogna så vi blir mest hjemme. Han orker nesten ikke ligge på gulvet eller lese en bok før han sutrer, putter fingrene i munnen og snur seg bort. Sover da ofte i 2-3 timer av gangen og minimum 12 sammenhengende hver natt.

Hva kan jeg gjøre for å holde han oppe litt lengre av gangen. Kommer meg aldri i butikken eller på cafe e.l. Han sover ikke i vogna og da bare sutrer han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan umulig bare være meg???

Skrevet

OI, det var utrolig forskjellig fra min nettopp blitt 8 mnding. Hun sover ca 1-1,30 min på dagtid totalt. Har masse energi og leker masse på gulvet, med oss og storesøster. Har du sjekket ut om noe er galt med babyen din`?

Skrevet

Tror ikke det er noe unormalt. Var selv slik som liten, og helsesøster og lege sier at alt ser strålende ut, legger akkurat passe på seg, spiser godt etc. Men det blir jammen meg lite innholdsrike dager. Skulle gjerne sett at han holdt ut litt lengre..

Skrevet

nei, alle babyer er jo forkskjellige! Noen sover masse og noen lite. Vi har en av hver, vi da;) Meeen, kan han ikke sitte i vogna mens du er ute å triller. Lille mi elsker å sitte å se rundt seg når vi går på tur, kjøpesenteret osv;)

Skrevet

Da han var yngre og passet inn i bagen kunne han sove i vogna, men nå går det ikke. Forsøker ofte, men det blir bare skrik og han blir overtrøtt. Jeg synes det er så slitsomt å ikke få gjort noe. Noen ganger står jeg klar ved døra når han våkner, løper ned til bilen og skynter meg i butikken før han må sove igjen. Jeg har flere barn, så det er ikke deilig i den forstand at jeg kan gjøre andre ting mens han sover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...