Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Er helt grønn på dette,alltid noe nytt. Leste på siden nå at de under 5 år var det best og ta passfoto til fotografen for og få det best.Men at de over 5 tok de der. Var til fotografen og tok av tvillingene i dag,det ble 380kr. Så skal jeg,mannen og 8åringen + tvillingene ha pass.Blir dyrt nok,hehe:)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Gratis å ta bilde ja De tar gratis bilde av de over 5-6 år (skolealder).
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Er det seriøst gratis? Isåfall ble jeg glad nå,hehe. Så for meg noen hundre ekstra på oss 3 som ikke har passbilder jeg nå! Takk for svar :)' HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Hvor fikser du deg pass? Sentrum Politist, i Oslo var det ihvertfall ikke gratis litt tid siden.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Jeg skal ordne det i Tr.Heim ihvertfall! Sist jeg ordnet meg pass var det en fotoboks der,trur det kostet 60 kr,men det er 11 år siden,så prisene har vel økt veldig siden da:) Hørte noen si at de tar bilde mens du står ved disken nå? Derfor jeg lurte:) HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Jepp, nå har de slike pass-kiosker som tar bilde, og det er gratis. Eneste er at de ikke tar bilder av små barn, så de må du betale for hos fotograf. Spurte min mor, som jobber på lensmannskontoret
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Okei,da er det greit:) 2åringene tok til fotograf i dag,så da er ting klart:) HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Ja, dersom man får til å ta passbilde direkte. Toåringen klarte ikke å sitte i ro, slik at vi måtte gå ned i automaten og prøve selv der. Heldigvis gikk det på første forsøk (50 kr), har hørt om dem som måtte bruke flere runder hos profesjonell fotograf...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 https://www.politi.no/tjenester/pass/Tema_743.xhtml Står ingen ting om at det er gratis.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Da er det nok ulik praksis fra lensmannskontoret til mora di og politistasjoner andre steder. Her tar de bilder av små barn såfremt de kan sitte i ro. Hvis ikke må man gjøre det selv i passkiosk, det koster 50 kr. Eller man kan gå til fotograf.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 Jeg ordnet meg ganske nylig nytt pass. De har en maskin på lensmannskontoret som som du sitter foran, den tar bilde, fingeravtrykk og du signerer der. Dette, altså passet, betalte jeg 450 kr for. Om alle lensmannskontor har denne maskinen, vet jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Åh, det kommer an på hvilket kontor du hører til (oppsøker). De som har fått det nye systemet der det blitt tatt et bilde rett inn på datamaskina gjører det inkludert i pssprisen, men hvis du må ta FOTO koster det selvsagt penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå